اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 15 August 2022
وزیر کشور با بیان اینکه مردم پایه اصلی امنیت در جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: مولفه اساسی در این زمینه، حضور مردم در صحنه است که همواره با بصیرت و هوشمندانه وجود داشته است.
وزیر کشور: امنیت در جمهوری اسلامی ایران مردم محور استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور افزود: مسایل امنیت در دوره های مختلف، چهره های متفاوت داشته است؛ زمانی دشمن با استفاده از منافقان به دنبال جنگ مسلحانه بود و امروز از ابزارهای فرهنگی و هویتی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: برای همین باید با زمان شناسی و شناخت دقیق چالش‌ها، به مقابله با تهدیدها علیه امنیت کشور بپردازیم.

وزیر کشور بزرگترین تلاش دشمن را در شرایط کنونی، القای فضای یاس و ناامیدی در کشور برشمرد و اظهار کرد: هدف اصلی دشمن از بین بردن هویت های اصیل فرهنگی همچون حجاب و عفاف، ایجاد تفرقه و دوگانگی در داخل کشور است که البته با توجه به ریشه های اعتقادی مردم و پایه های مستحکم نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره در رسیدن به این اهداف پلید، ناکام مانده است.

وحیدی مسائل امنیتی را زیرساخت اصلی تحقق سایر نیازها و اهداف کشور دانست و گفت: مواجهه عالمانه با مسائل امنیتی و در نظر گرفتن جمیع شرایط و ملاحظات منطقه ای هر استان، باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد مهم تولید قدرت، گفتمان سازی است. برای تقویت این ظرفیت بایستی مدیران همواره در میان مردم حضور داشته باشند تا همدلی، هم افزایی، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در کشور بیش از گذشته ظهور یابد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: