اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - 14 August 2022
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از فعالیت 95 مرکز رشد فناور حوزه سلامت خبر داد و گفت: هدف سال جاری قرارگاه دانش بنیان افزایش 20 درصدی شاخص های خروجی بر اساس مدل تبدیل تحقیقات به فناوری در حوزه سلامت است.
فعالیت 95 مرکز رشد فناور حوزه سلامتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، یونس پناهی با بیان اینکه بالغ بر یک هزار و 693 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعال هستند، گفت: با یک دید کلان در خصوص تبدیل تحقیقات به فناوری در حوزه سلامت می توان چنین گفت که در این چرخه با مقیاس‌های تقریبی تعداد مقالات ISI چاپ شده در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حدود75 هزار مقاله است که از این تعداد بیش از 222 هزار طرح پژوهشی و پایان نامه و 553 طرح فناوری تهیه شده است.

وی با اعلام اینکه تعداد کل اشتغال شرکت های دانش بنیان سلامت بالغ بر 28 هزار نفر است، گفت: 343 محصول فناور سلامت و 335 ثبت اختراع در علوم پزشکی داریم.

پناهی افزود: هدف سال جاری قرارگاه دانش بنیان، افزایش 20 درصدی شاخص های خروجی بر اساس مدل تبدیل تحقیقات به فناوری در حوزه سلامت است.

وی در ادامه به زنجیره فرصت _ ارزش اشاره کرد و گفت: در این زنجیره به صورت خلاصه ابتدا فرصت در قالب نیاز جامعه یا طرح مسئله یا مطالبه دستگاه های اجرایی شناسایی می شود، پس از آن باید ایده مطرح شده پرورش یابد در صورت وجود پتانسیل کافی وارد فاز پژوهش و تحقیق شود و سپس مرحله ساخت محصول اولیه و آماده سازی برای ورود به بازار است که در صورت موفقیت باید زمینه جهت تولید صنعتی و تجاری سازی فراهم شود.

پناهی یادآور شد: در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بسته های حمایتی_ سیاستی افزایش تولید دانش بنیان اشتغال آفرین تهیه شده است.

معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شعار سال را سرلوحه اقدامات معاونت قرار داده‌ایم، به ایجاد اجزای مختلف زیست بوم فناوری سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 95 مرکز رشد فناور حوزه سلامت، 12 پارک علم و فناوری سلامت فعال هستند و اخیرا نیز اساسنامه مراکز نوآوری سلامت به تصویب رسیده و به این ترتیب بستر لازم از ایده‌پردازی تا توانمندسازی، تجاری سازی و ورود به بازار حوزه سلامت مهیا شده است.

وی به بالاترین فراوانی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت بر اساس حوزه تخصصی اشاره کرد و گفت: رده نخست مربوط به دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان با 411 شرکت است پس از آن مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی با 295 شرکت، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته با 275 شرکت و وسایل و ملزومات و تجهیزات پزشکی با 235 شرکت قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: