اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 13 August 2022
وزیر کشور مسایل اجتماعی را بستر مولفه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی دانست و گفت: وزارت کشور در کمک به تقویت بیشتر ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی جدی است.
وزارت کشور در کمک به تقویت بیشتر تشکل‌های مردمی جدی استبه گزارش عصرپرس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز شنبه در همایش روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی که با حضور نمایندگان و فعالان اجتماعی در محل وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی رسیدگی به مسایل اجتماعی را مهم‌ترین مسئولیت وزارت کشور در کنار مسئولیت‌های مختلف آن، برشمرد و افزود: ممکن است مسائل امنیتی و بحران‌های طبیعی فوریت زمانی داشته باشد، اما مسائل اجتماعی مهم‌تر است.

وزیر کشور ادامه داد: حیات انقلاب اسلامی مرهون حضور اجتماعی آحاد مردم در شکل‌های مختلف است. پایه‌های امنیت کشور مردم هستند و برای همین منافقین مردم را هدف قرار می‌دادند.
دکتر وحیدی با تاکید بر اینکه در هر حوزه‌ای که مردم حضور داشته‌اند، موفقیت به دست آمده است، اضافه کرد:شعار دولت مردمی و ایران قوی، زمانی اتفاق می‌افتد که مردم حضور داشته باشند.

وی رسیدن به رشد و توسعه همه‌جانبه را منوط به استفاده از ظرفیت‌های مردمی دانست و گفت: ساماندهی و توانمند سازی ظرفیت‌های مردمی اعم از ایده‌ها و توانمندی‌های بالقوه می‌تواند کشور را به پیشرفت بیشتری برساند.

بر همین اساس وزیر کشور خواستار تقویت تعاملات سازمان امور اجتماعی با تشکل‌های مردمی شد و تاکید کرد: خود تشکل‌ها در سازمان اجتماعی ایفای نقش کنند. وزیر کشور در ادامه اظهارات خود، اعتیاد را بزرگترین آسیب اجتماعی در کشور توصیف کرد و گفت: این مساله توسط دولت به تنهایی قابل حل نیست، اصل کار با مردم و تشکل‌های اجتماعی است و باید مسئولیت اجرای کار را در خود سازمان اجتماعی هم برعهده گیرند.

وحیدی افزود: ریشه بسیاری از مشکلات در استان‌ها، اجتماعی و فرهنگی است و با حل این مشکلات زمینه رشد و توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.

تقویت کار گروهی از دیگر محور‌های مورد اشاره وزیر کشور در نشست امروز بود که تصریح کرد: نباید تحت تاثیر القائات دشمن بر فقدان توانایی ایرانی‌ها در کار گروهی قرار گرفت. تجربه نشان داده که اتفاقا روحیه کار گروهی در کشور قوی است.

وحیدی ادامه داد: جامعه ایرانی شاد و با نشاط است و البته باید این مسیر همواره تقویت شود.

وی در بخش دیگری از اظهارت خود، تاکید کرد: فعالیت تشکل‌ها در سطح بین المللی، امری جدی است و باید از حقوق ملت دفاع کرد. در تحریم دارو‌ها باید از حقوق مردم در سطح بین المللی دفاع کنیم.

وزیر کشور با بیان این که تشکل‌های مردم نهاد ایرانی باید در محکوم کردن فعالیت‌های تروریستی در سطح بین الملل، فعال شوند، خاطرنشان کرد: وزارت کشور حامی تشکل‌های اجتماعی در دفاع از منافع کشور و رفع آسیب‌های اجتماعی است.

توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها موضوع دیگر مورد اشاره دکتر وحیدی بود و افزود: باید با تلاش برای کم کردن زمان صدور مجوزها، امکان فعالیت بیشتری به گروه‌ها و تشکل‌ها بدهیم.

وی یادآور شد: تقویت ارتباط دو سویه برای اخذ دیدگاه‌ها و نظرات سازنده، ضرورتی جدی است و در این خصوص می‌توان با طراحی سامانه ارتباطی این فرایند را برقرار کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: