اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 13 August 2022
به همت بنیاد برکت صورت گرفته است؛
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی با مشارکت بنیادبرکت و باهدف تسهیل‌گری و توسعه‌گری در حوزه صنایع فرهنگی و به ویژه نوشت‌افزار ایرانی آغاز به‌ کار کرده و بر تولید محصولاتی که پیش از این امکان ساخت شان در داخل کشور وجود نداشته، تمرکز کرده است.
بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید نوشت‌افزار ایرانیبه گزارش عصرپرس، هادی جوهری افزود: شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی به عنوان یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت توانسته است با حمایت از تولیدکنندگان لوازم‌التحریر، علاوه بر احیای زیست‌بوم نوشت‌افزار ایرانی، صادرات محصولات را به کشورهای دیگر آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: سوریه به عنوان اولین مقصد نوشت‌افزارهای ایرانی انتخاب و صادرات به این کشور آغاز شده است.

وی تاکید کرد: شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی با مشارکت بنیاد برکت و با هدف تسهیل‌گری و توسعه‌گری در حوزه صنایع فرهنگی و به ویژه نوشت‌افزار ایرانی آغاز به‌کار کرده و علاوه بر اشتغال‌زایی در این حوزه، بر تولید محصولاتی که پیش از این امکان ساخته‌شان در داخل کشور وجود نداشته، تمرکز کرده است.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ادامه داد: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید محصولاتی همچون مداد اتود و ماژیک نشانه‌زن (هایلایت) برای اولین بار در کشور آغاز شده است.  

بازگشت ۱۵۰ کارگاه تولید نوشت افزار ایرانی به چرخه تولید

جوهری در تشریح اقدامات دیگر شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی گفت: این شتاب‌دهنده با هدف ایجاد اشتغال در حوزه‌های خانگی و کارگاهی، ۱۵۰ کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی را مورد حمایت قرار داده و باعث احیا و به چرخه تولید بازگشتن این کارگاه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی علاوه بر تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی، بر صادرات محصولات نیز تمرکز جدی داشته و کشور سوریه به عنوان اولین هدف انتخاب شده است.

جوهری تاکید کرد: عملکرد این واحد مشارکتی بنیاد برکت در حوزه صادرات نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی به سوریه باعث شد تا در میان برترین شرکت‌های صادراتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار بگیرد.

به گفته معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، علاوه بر سوریه کشورهای دیگری از جمله عراق، افغانستان، عمان و روسیه نیز به عنوان مقاصد صادراتی لوازم‌التحریر ایرانی هدف‌گذاری شده‌اند.  

وی با اشاره به مشکلات و موانع بر سر راه صادرات نوشت‌افزار ایرانی اظهار داشت: وجود رقبای جدی در این حوزه از جمله چین و هند که قطب تولید لوازم‌التحریر در دنیا هستند و به کشورهای مختلف از جمله ایران صادرات دارند، حضور و رقابت در این عرصه را بسیار دشوار کرده است.

جوهری یادآور شد: یکی از مشکلات بر سر راه صنایع فرهنگی و به طور مشخص نوشت‌افزار ایرانی خلا سیستم توزیع مناسب است و شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی علاوه بر سرمایه‌گذاری، تامین مالی و اخذ تسهیلات برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه، در زمینه توزیع و صادرات محصولات نیز مشارکت جدی داشته است.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی به شکل مستقیم در فرآیند تولید نوشت‌افزار ایرانی مشارکت نمی‌کند و بر تسهیل‌گری در این حوزه متمرکز است.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: