اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 13 August 2022
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به لزوم تبیین گفتمان جمهوریت و عدالت دولت، گفت: جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رای نیست.
خیاطیان: جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رای نیستبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمد صادق خیاطیان  در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه اطلاع رسانی در واقع یک «اکوسیستم اطلاع رسانی» است، اظهار کرد: ما با زیست بوم متکثری از فعالان حوزه رسانه مواجه هستیم و اگر نتوانیم خودمان را در این اکوسیستم خوب جاگذاری کنیم، ضرر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید از این فضای غبار آلود رسانه‌ای که غالباً از خارج  کشور ایجاد می‌شود، خارج شویم. در فضایی که حق را ناحق نشان می‌دهند، خلاقیت‌ها، حس مسئولیت‌ها و واکنش‌های سریع رسانه‌ای نیازمندیم. نه تنها دولت بلکه نظام به کمک رسانه ها نیازمند است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری همچنین گفت: در ایام انتخابات ۱۴۰۰ گروه‌های مختلفی با آیت الله رئیسی دیدار داشته و نکاتی را درباره مفاسد ارز ترجیحی مطرح می‌کردند و اکثر آنها بر حذف ارز ترجیحی تاکید داشتند، ولی وقتی این تصمیم گرفته و اجرا شد، کارشناسان بر اساس ملاحظاتی که داشتند، ترجیح دادند درباره فواید این طرح کمتر صحبت کنند. حتما در اجرای این سیاست اشکالاتی وجود داشت، اما همین گروه ها و کارشناسان حاضر نشدند که اصل این سیاست را تبیین کنند تا افکار عمومی نسبت به فواید این سیاست اطلاع یابند.

خیاطیان در ادامه با اشاره به ماموریت های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: یکی از این ماموریت ها تبیین گفتمان دولت؛ یعنی گفتمان، عدالت و جمهوریت بود. در همین راستا مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن حوزه فرهنگ و مردمی شدن سیاست داخلی و خارجی باید دنبال شود که نیازمند تبیین و تولید ادبیات و محتوا است. از دیدگاه ما جمهوریت فقط به معنای حضور مردم پای صندوق رای نیست. جمهوریتی که امام و رهبری گفتند حضور مردم در همه صحنه هاست.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: امتداد اجتماعی یافتن موضوع گفتمان یکی از دیگر اهداف است. حضور رئیس جمهور میان مردم استان‌های مختلف یکی از جنبه های گفتمان دولت است که این حضور حتما اثر مثبت دارد. این را نظرسنجی ها و کارشناسان می گویند. با این حال تمام هدف ما در مورد گفتمان جمهوریت، حضور میان مردم نیست، بلکه ارتباط با نخبگان و مردمی کردن همه موارد یاد شده نیازمند فضاسازی و الگوسازی است، زیرا متأسفانه در گذشته الگو وجود نداشته است.

خیاطیان در پایان با بیان اینکه پایش و رصد سیاست‌ها از دیگر اقدامات مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است، گفت: برای ما اهمیت دارد کانال ارتباطی ای میان مردم و دولت وجود داشته باشد و رسانه‌ها می‌توانند ایجاد این فضا را رقم بزنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: