اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - 13 August 2022
قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد:
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به دستاوردهای طرح مردمی‌سازی و باز توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: اجرای این طرح باعث شناسایی دهک‌هایی با درآمد پایین‌تر شده و همچنین شبکه توزیع سالم‌تر و بدون رانت کار خواهد کرد.
اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها؛ راهکاری برای سالم‌سازی شبکه توزیعبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس  از وزارت صمت، محمدصادق مفتح با اشاره به دستاوردهای طرح مردمی‌سازی و بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار داشت: این طرح از ایجاد مفاسد و رانت در تامین ارز سوبسید داری که در اختیار نظام‌های مختلف وارداتی و تولید قرار می‌گیرد، جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به حلقه‌های متعددی ایجاد شده از واردات مواد اولیه تولید تا تحویل محصول به دست مصرف‌کننده، افزود: به‌عنوان مثال نهاده‌های دامی که در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد 5 یا 6 حلقه را طی می‌کند، لذا اختصاص ارز یارانه‌ای به واردکننده مواد اولیه به‌عنوان اولین حلقه، زمینه ایجاد فساد سیستماتیک و سازمان یافته را فراهم می‌کند.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های گذشته شاهد رانت‌های بزرگی در این زمینه بوده‌ایم، تصریح کرد: به میزانی که کشور متحمل هزینه برای تامین ارزهای ارزان می‌شد، مصرف کننده‌های نهایی که گروه هدف دولت بودند، منتفع نمی‌شدند.

مفتح با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا به حلقه نهایی که تولیدکننده است یارانه داده می‌شود، افزود: اجرای این طرح باعث شناسایی دهک‌هایی با درآمد پایین‌تر شده و همچنین شبکه توزیع سالم‌تر و بدون رانت کار خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: