اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 05 August 2022
ستاد مرکزی اربعین
ستاد مرکزی اربعین از زائران خواست تا تمدید و تعویض گذرنامه‌ها را به روز‌های منتهی به اربعین موکول نکنند.
زائران اربعین تمدید یا تعویض گذرنامه‌ را به روزهای پایانی موکول نکنندبه گزارش عصرپرس، دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین در این باره گفت: در اربعین امسال همه مشتاقان زیارت امام حسین علیه‌السلام باید گذرنامه معتبر داشته باشند که اعتبار گذرنامه هم به معنای داشتن حداقل ۶ ماه زمان تا روز اعزام است؛ به طوری که اگر زائری قرار است ۲۰ شهریور به عراق اعزام شود، باید تاریخ انقضای گذرنامه‌اش از ۲۰ اسفند به بعد باشد.

امید کوثری افزود: البته معتبر بودن گذرنامه‌هایی که یک ماه تا تاریخ انقضای آن‌ها مانده نیز به طرف عراقی پیشنهاد شده است و در حال پیگیری هستیم که در صورت موافقت طرف عراقی اطلاع‌رسانی می‌شود.

برای صدور گذرنامه ویژه اربعین باید همه مراحل تمدید گذرنامه طی شود

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه صدور گذرنامه جدید برای افراد نیازمند زمان براست، گفت: ما از زائران می‌خواهیم که برای سفر اربعین تمدید یا تعویض گذرنامه را به روز‌های پایانی موکول نکنند. با این وجود، در صورتی که حجم درخواست گذرنامه‌ها برای اربعین بالا برود و اداره گذرنامه هم در روند صدور گذرنامه‌ها با مشکلی مواجه شود، قرار است به زائران گذرنامه ویژه اربعین داده شود تا با آن امکان تردد از مرز‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زائران باید همه فرآیند صدور و تمدید گذرنامه را طی کنند، افزود: برگه گذرنامه اربعین به معنای آن نیست که زائران، دیگر نیازی به گذرنامه برای سفر اربعین ندارند. بلکه این برگه به جای گذرنامه فیزیکی دفترچه‌ای صادر و در یک برگه اطلاعات زائران درج می‌شود و آن‌ها می‌توانند با همراه داشتن آن به عراق سفر کنند و پس از بازگشت به کشور، گذرنامه اصلی خود را تحویل بگیرند.

البته این اقدام در صورت بالا بودن تقاضای تمدید یا تعویض گذرنامه پیش‌بینی شده است و اگر حجم بالایی از درخواست‌ها به اداره گذرنامه برسد، برای جلوگیری از بروز مشکل و سهولت در تردد زائران، گذرنامه ویژه اربعین صادر خواهد شد و گذرنامه مدت‌دار افراد در زمان مناسب صادر و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: