اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 11 May 2017
زهرا احمدی‌پور در دیدار با سمن‌های استان زنجان، ضمن اعلام اینکه تا چند روز دیگر خبرهای خوبی در حوزه بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در راه است، تأکید کرد که در آستانه انتخابات نباید اجازه داد ویژگی‌های فرهنگی ما با تندبادهای بی‌اصالت هدف گرفته شود.
خبر خوش رئیس سازمان میراث فرهنگی برای هنرمندان صنایع‌دستی
به گزارش عصرپرس از سازمان گردشگری: زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،در دیدار با سمن‌های استان زنجان که در سالن اجتماعات پارک بانوان شهر زنجان برگزار شد، گفت: «زنجان برای من شهری آشناست که خاطره‌های خوبی از آن دارم. انتخاب عنوان ”زنجان، میزبان مهربان" به‌راستی معرف ویژگی‌های اخلاقی مردم این استان است.

وی افزود: همان‌طور که بارها گفته‌ام، اگر قرار باشد نهاد‌های دولتی در سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها موفق باشند باید دو بازوی سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی را کنار هم داشته باشیم، وگرنه این سیاست‌ها به کتابچه‌های مدونی در کنار میز مدیران تبدیل می‌شود. ما باور داریم که باید با بودن در کنار هم، سیاست‌های طراحی‌شده را اجرا کنیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: وجود شما وجود و حضوری نمایشی نیست بلکه تعیین‌کننده و اثرگذار است و مقیاس توانمندی ما میزان رضایت شماست. ما در هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به حضور بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنارمان نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده برای این سازمان، اهدافی که در سند چشم‌انداز 1404 آمده است و همچنین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه پنج‌ساله و برنامه ششم توسعه به کمک و همراهی بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) نیاز داریم. باید مسائل و مشکلات از زبان شما گفته شود و در مقابل، شما هم در جریان برنامه‌ها و سیاست‌ها قرار بگیرید.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ما معتقدیم که مثلاً مشکل بیمه هنرمندان باید حل شود، ولی همه مسائل در حوزه‌های مربوط به سازمان میراث‌فرهنگی به‌لحاظ نهادی و ساختاری مسائل و مشکلاتی را به‌همراه دارد و همه تلاش ما این است که با رویکرد فرابخشی این مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از بهمن سال گذشته به‌طور جدی موضوع بیمه هنرمندان را با نامه‌‌نگاری با رئیس‌جمهوری و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دنبال کرده‌ایم. ما به‌دنبال راهکاری هستیم که به‌صورت پلکانی بیمه هنرمندان را پیگیری کنیم.

وی گفت: در حاشیه جلسه دولت با علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مجدداً درباره موضوع بیمه‌ها گفت‌وگو کردیم وایشان گفتند که درچند روز آینده خبرهای خوبی در مورد بیمه هنرمندان صنایع‌دستی به ما می‌دهند.

 
نباید اصالت‌ها در قبال ورود محصولاتی که اصالت ندارند به حاشیه برود

احمدی‌پور تصریح کرد: برای رونق گردشگری ما در سازمان میراث‌فرهنگی فقط به‌عنوان تسهیل‌کننده در کنار بخش خصوصی هستیم و بخش اعظم کار در این حوزه برعهده بخش خصوصی است. ما بر این اساس موظفیم که تمام مشکلات را رفع کنیم، چراکه باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای رونق دادن به صنعت گردشگری استفاده کنیم، ظرفیتی که در هر سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد ظرفیت پرتوانی است که می‌تواند در قالب اقتصاد مقاومتی اشتغال پایدار ایجاد کند و کمک کند تا تراز صادراتی کشور افزایش یابد.

وی گفت: همان‌طور که سال گذشته شاهد بودیم، 237میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم و همچنین 45میلیارد‌ تومان صنایع‌دستی در غرفه‌های نوروزی صنایع‌دستی به‌فروش رفت. فرصت اشتغال در این حوزه بسیار زیاد است و ما باید فقط به بحث آموزش توجه کنیم. عرضه تسهیلات برای تجارت داخلی و خارجی ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود. البته خوشبختانه محدودیتی که در مورد عرضه و فروش چاقوی زنجان بود کاهش پیدا کرد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ما سرمایه انسانی بی‌بدیل و تنوع فرهنگی و جغرافیایی بی‌نظیری در کشور داریم که می‌توانیم محصولات فرهنگی بسیاری را به دنیا عرضه کنیم. اقلیم و جغرافیای متنوعی در کشور ما وجود دارد که این تنوع فرصت بسیار خوبی برای گردشگری در کشور است. برای اینکه بتوانیم از این امکانات درست استفاده کنیم باید آن‌ها را به مزیت تبدیل کنیم. من، درعین احترام گذاشتن به تمام نوآوری‌ها، بر این اصل تأکید می‌کنم که نباید اصالت‌ها در قبال ورود محصولاتی که اصالت ندارند به حاشیه برود. هیچ ضرورتی ندارد که در همه استان‌ها همه محصولات صنایع‌دستی عرضه شود بلکه باید آنچه را داریم به مزیت تبدیل کنیم.

وی گفت: اصالت‌ها نباید نادیده گرفته شوند. ما با تأکید بر همین اصالت‌ها در نوروز 96 از همه استان‌ها خواستیم تا شعاری برای استانشان انتخاب کنند. قرارگیری این شعارها در کنار یکدیگر تنوعی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها کشور را به‌تصویر کشید. برای مثال، اگر زنجان شعار ”زنجان، میزبان مهربان" را انتخاب کرده است باید خدمات متفاوتی به‌تناسب این شعار به گردشگران عرضه کند.»

ایران همیشه مهد خرد، مهرورزی، تمدن و عقلانیت بوده است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: آنچه ما به‌عنوان ملت ایران به دنیا نشان داده‌ایم و ثابت کرده‌ایم عبارت از خردورزی بوده است و این خردورزی است که باید محور اصلی قرار گیرد. خردورزی باید در اینکه چگونه تعامل داریم و از فرصت‌ها استفاده می‌کنیم بروز پیدا کند.

ویافزود: ایران همیشه مهد خرد، مهرورزی، تمدن و عقلانیت بوده است و ما در این زمینه‌ها همیشه سرآمد بوده‌ایم. راست‌گویی و صداقت در کنار اصالت و مهربانی از خصیصه‌های ما ایرانیان است. امروز شاهدیم که چگونه مردمان ادیان مختلف در کشور ما در کنار هم و در امنیت زندگی می‌کنند. امروز که در آستانه انتخابات هستیم موظفیم از این فرهنگ بی‌بدیل و عنصر دیرین ایرانی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم خردورزی، شعور، اصالت و توانایی به‌وسیله شعارهایی که پایه و اصالت ندارند هدف گرفته شوند.»

احمدی‌پور ادامه داد: در تمام دوران‌ها مهمترین دعایی که داشته‌ایم این بوده که این سرزمین از دروغ مصون بماند و دروغ در سرزمین ما ریشه پیدا نکند. امروز نیز در آستانه انتخابات اجازه ندهیم ویژگی‌های فرهنگی ما به‌واسطه تندبادهای بی‌اصالت هدف گرفته شوند. ما موظف به صیانت از ارزش‌های فرهنگی هستیم و نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل ما هدف قرار بگیرد. باید با ایستادگی از این ویژگی‌های فرهنگی حفاظت کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید ثابت کنیم همان ملتی هستیم که با خرد انتخاب می‌کنیم و برای آینده خودمان و نسل‌های آینده میراثی را به‌یادگار بگذاریم که وام‌دار خرد و راستی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: