اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - 30 July 2022
استاندار تهران از کاهش مفقودی‌های سیل فیروزکوه به چهار نفر خبر داد و گفت: مردم هشدارها را جدی بگیرند
استاندار تهران: مردم هشدارها را جدی بگیرندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از استانداری تهران،  محسن منصوری با اشاره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان تهران اظهار داشت: امدادرسانی به روستاهای سیل زده فیروزکوه به ویژه زرین‌دشت و مزداران همچنان ادامه دارد و ۱۰ نفر فوتی و ۱۶ نفر مفقود اعلام شد.  

وی تصریح کرد: عملیات امداد و نجات مانند روزهای گذشته در روستاهای شهرستان فیروزکوه ادامه دارد و ماشین آلات و تجهیزات به اندازه کافی در منطقه وجود دارد.  

استاندار تهران افزود: اکنون تنها مشکل، راه‌های دسترسی است که تا پیش از سیل دیشب بخشی از عملیات‌ها انجام شده بود اما به دلیل سیل دیشب، خرابی‌ها و رانش‌هایی که اتفاق افتاد، مسیر دسترسی به روستاها را مجدد با مشکل روبه رو کرد.

منصوری اضافه کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امداد و نجات تا صبح امروز شنبه هشتم مرداد، مسیر دسترسی روستاها که مسدود شده بود، باز شد.  

وی با اشاره به کاهش آمار مفقودان گفت: در مورد عملیات نجات مفقودان توفیقاتی حاصل شد و اکنون تعداد مفقودان به چهار نفر کاهش پیدا کرده است و با توجه به شناسایی موقعیت آنها، اگر شرایط آب و هوای اجازه دهد تا ظهر یا بعداز ظهر شرایط مفقودان هم تعیین تکلیف خواهد شد.  

استاندار تهران با توجه به تداوم بارش‌های سیل‌آسا افزود: در شهر تهران و دامنه جنوبی البرز در شهرستان پاکدشت، پردیس و دماوند اتفاقات کم‌سابقه‌ای اتفاق افتاده است و متاسفانه به دلیل آسیب وارده به سد محلی چنداب، شب گذشته مجبور به مسدود شدن راه دسترسی مردم به جاده امام رضا(ع) برای حدود ۲ ساعت شدیم.  

منصوری افزود: با توجه به وقوع سیل در شهرستان دماوند و اعلام دو نفر فوتی، برای عدم ایجاد مشکل و گرفتار شدن خودروها در سیل، دسترسی مردم برای دو ساعت در محور دماوند در شرق تهران نیز بسته شد.  

وی با اشاره به عملیات امداد و نجات در روستاهای آسیب دیده استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها در عصر امروز از مردم تقاضا داریم که از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.  

نام:
ایمیل:
* نظر: