اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 27 July 2022
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ضربه زدن به جریان مافیا مورد توجه بوده و در اولویت کاری است، تصریح‌کرد: هرچند تاکنون اقدامات خوبی انجام شده، اما رصد نیاز به برنامه سازمان یافته دارد تا بتوانیم با تفکر، تعامل، همکاری و همفکری قوی‌تر از گذشته در مقابل آن ایستادگی کنیم.
ضربه زدن به جریان مافیا در اولویت استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، «علی مویدی خرم آبادی» در آیین امضای تفاهمنامه سامانه رصد جریان مالی قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: این تفاهمنامه همکاری با مرکز اطلاعات مالی گام دیگری از اقدامات موثر در راستای ارتقا و تامین امنیت حوزه اقتصادی، تجاری و مالی است.

وی افزود: ساختارها برای مقابله با آسیب هایی که یک کشور و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند، ایجاد می شود و در کنار هم قرار گرفتن دو ساختار ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و مرکز اطلاعات مالی کشور می تواند امنیت را برای اقتصاد فراهم کند.

مویدی با بیان اینکه همکاری این نهاد باید زودتر شکل می گرفت، خاطرنشان‌کرد: از امروز یک گام رو به جلو برداشته شده است که باید از این فرصت بهره کافی را داشته باشیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم و امیدواریم این تفکر مشترک در مسیر هدفمند حرکت کند آثار خوبی برای مردم و اقتصاد به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد امنیت فراگیر در همه حوزه ها شامل تولید، امنیت، تجارت و بازار هستیم، تاکید کرد: معتقدیم که مافیا در حوزه های کاری به صورت پنهان با شبکه‌ها و سازمان های فعال کار خود را انجام می‌دهد و برای مقابله با آنها نیاز به هماهنگی و همکاری بین‌دستگاهی وجود دارد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در زمینه مقابله با فساد، همکاری و تعامل باید به گونه ای انجام شود که مردم و کشور در بطن جامعه نتیجه و محصول آن را ببینند.

وی تاکید کرد: این روند باید به گونه ای شکل بگیرد که در عمل و بطن جامعه محصول قابل ارزیابی و مشاهده باشد.

مبارزه با پولشویی، نیازمند تقسیم کار ملی

در این آیین «هادی خانی» رییس مرکز اطلاعات مالی نیز با بیان اینکه سالم سازی اقتصاد و زیرساخت ها به عنوان اهداف دولت بوده و نظام اهمیت آن را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با پولشویی نیازمند تقسیم کار ملی است، زیرا به صورت ملی تاثیر می‌گذارد و می تواند تبعات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه مبارزه با این پدیده شوم یک عزم، تقسیم کاری، و تعاملات حداکثری ملی را می طلبد،‌ تصریح‌کرد: شورای عالی مبارزه با پولشویی با حضور همه ارکان امنیتی، قضایی و دولتی با نگاه همگرایی اقدامات بسیاری را انجام داده است.

خانی تاکید کرد: ارکان مبارزه بافساد باید تکمیل کننده ظرفیت های یکدیگر باشند تا دچار موازی کاری نشوند و همه توان خود را در مسیری تعاملی به کار بگیرند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: