اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 23 July 2022
رئیس جمهور در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران:
رئیس جمهور تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در جهان را در گرو نقش‌آفرینی اثرگذار رایزنان فرهنگی دانست و گفت: رایزنان به نوعی سفیران و مرزبانان فرهنگی ما در اقصی نقاط جهان به شمار می‌آیند و نقش بسیار مهمی در تعامل فرهنگی و شکل‌گیری ارتباطات خارجی موثر بر عهده دارند.
رایزنان فرهنگی مرزبانان فرهنگی انقلاب اسلامی هستندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی که پیش از ظهر امروز شنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه در حقانیت پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی تردیدی نیست، تصریح کرد: در عین حال باید معلوم شود تا چه میزان این پیام شناخته و تبیین شده است.

رئیس جمهور «تحول در رویکردها،‌ فرآیندها و تحول سازمانی» را سه عامل مهم در رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه ارتباطات خارجی برشمرد و افزود: گاهی فرآیندهای معیوب موجب کندی و ایجاد وقفه در کارهای بزرگ می‌شود که باید با پایش دقیق فرایندها، نسبت به اصلاح و ارتقای آنها اقدام شود.

رئیسی ایجاد تحولات بزرگ و اثرگذار در حوزه فرهنگ و ارتباطات خارجی را با نگاه تحول‌گرا امکان‌پذیر دانست و با اشاره به الزامات آن، گفت: رایزنان فرهنگی باید نسبت به پیام و رسالت انقلاب اسلامی شناخت و باور عمیق داشته باشند. رایزن فرهنگی ما باید فرهنگ غنی انقلاب اسلامی، اقتضائات انقلاب و تمدن نوین اسلامی و همچنین منظومه فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه داشتن دانش و تحصیلات در این زمینه بسیار مهم است، اما بینش و شناخت عمیق مبانی انقلاب اسلامی کمتر از دانش نیست، افزود: بعضی از وادادگی‌ها‌ در حوزه‌های مختلف ناشی از عدم شناخت و بینش نسبت به فرهنگ خودی و مرعوب فرهنگ بیگانگان شدن است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به تقابل الحاد و ایمان در جهان امروزی اشاره کرد و گفت: امروز نظام استکباری در تلاش است جوامع اسلامی را نیز متاثر از فرهنگ الحاد و لائیک خود، تهی از ایمان کند و نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اسلام را نفی نماید.

رئیس جمهور افزود: رایزنان فرهنگی در خارج از کشور وظیفه دارند نه فقط میان جامعه مسلمانان بلکه با پیروان سایر ادیان الهی و ابراهیمی و همچنین دغدغه‌مندان اخلاق و معنویت، در مقابل توطئه های شوم ضد بشری اتحاد ایجاد کنند. اگر چنین اتحادی شکل بگیرد قطعاً ایستادگی در مقابل امواج ضد فرهنگی و ضد انسانی امکان‌پذیر است.

رئیسی با تاکید بر لزوم استفاده از رسانه‌ها و ابزار تبلیغی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی ایران به دیگر ملت‌ها به ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور برای کنشگری موثر در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی اشاره و تصریح کرد: این ظرفیت بزرگ نباید رها شود و با حمایت درست و ایجاد ارتباطات اثربخش، هر یک از ایرانیان خارج از کشور می‌توانند سفیر فرهنگی انقلاب در محل زندگی خود باشند و به گسترش نگاه معرفتی انقلاب کمک کنند.

رئیس جمهور نقش سفرا و فعالان فرهنگی را در فرایند توسعه و پیشرفت‌ کشورها حائز اهمیت خواند و گفت: هیچ کشور توسعه‌ یافته‌ای بدون نقش‌آفرینی فعالانه سفرا و فعالان فرهنگی خود به توسعه نرسیده است، لذا لازم است نمایندگان فرهنگی ما نیز در خارج از کشور با نگاهی تحول‌محور توسعه تجاری، اقتصادی و فرهنگی را با  کشورها دنبال کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: