اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 09 May 2017
معاون اول رییس جمهور
معاون اول رییس جمهور گفت: وزارت نیرو در دولت یازدهم عملکرد بزرگ و درخشانی داشته است، ایران در این دوره نیروگاه ساز شد و در کشورهای دیگر نیروگاه احداث می کند.
با اتحاد ملی و حمایت رهبری یکی از پیچیده ترین پرونده های دنیاحل شد.
سرویس اقتصادی عصرپرس: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاهای کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت:  در مقطعی از تاریخ دولت را تحویل گرفتیم که مشکلات بسیار زیادی وجود داشت؛ سوء مدیریت و عدم اشراف مدیدان به رغم شعارهای رفع محرومیت باعث بدتر شدن وضعیت مردم شد، در سال ۹۲ سفره روستاییان ۳۵ درصد نسبت به دهه ۸۰ کوچکتر شد؛ در شهرها هم این شاخص ۲۵ درصد بود. در طبقه ضعیف جامعه، بیشترین هزینه خوراک است و به همین علت تورم بر معیشت مردم اثر گذاشت.

وی افزود: مهم ترین مساله امروز کشور شناخت مشکل واقعی، راهکارها و نحوه حل سوال توسط مدیران توانمند است؛ دولت توانست کشور را از یک وضعیت بغرنج خارج کند؛ در شرایطی که همه قدرت های جهان علیه ایران متحد شده بودند. اما اتحاد ملت، مسئولین توانا و حمایت رهبری یکی از پیچیده ترین پرونده های بین المللی با گفت و گو حل شد.

وی تصریح کرد:  سه سال از دولت در تحریم بودیم، اما خوشبختانه مدیران دولت توانستند بر اساس شرایط حرکت کنند و مشکلات کشور یک به یک حل شد.  ما آرامش سیاسی در کشور ایجاد کردیم تا مشکلات کشور حل شود. 

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: در بدترین شرایط مالی طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان انجام شد و ۹ هزار روستا در این دولت گازرسانی انجام شد، این در حالی است که پیش از این تنها به ۵۰۰۰ روستا گاز رسانی  شده بود.

وی ادامه داد:  دوستان وزارت نیرو همت کردند، سال ۹۵ به اندازه ۸ سال دولت عدالت محور آبرسانی انجام شد و این ثمره کسانی است که می دانند چگونه عمل کنند.

وی ادامه داد:  در سال ۹۳ حدود ۶ میلیون تن گندم وارد کشور می شد، اما سال ۹۵ ما ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریدیم و ۱۴ هزار میلیارد تومان (۱۷ برابر سال ۹۱)به کشاورزان پرداخت شد، بدون اینکه احساس شود صدقه به آنان داده می شود، چرا که حاصل زحمت آنان بود.

جهانگیری ادامه داد: دولت کارهای بزرگی به رغم محدودیت ها انجام داد و امیدواریم روند توسعه کشور ادامه یابد، اوضاع منطقه پیچیده است و ایران کانون امنی در این شرایط است، باید رفاقت های سیاسی بیشتر باشد و پیام اقتصاد مقاومتی نیز افزایش انسجام در بین مسئولان و مردم است.

وی گفت:  وزارت نیرو در دولت یازدهم عملکرد بزرگ و درخشانی داشته است، ایران در این دوره در خارج از مرزها نیروگاه ساز شد و در کشورهای دیگر نیروگاه احداث می کند. ایران هم اکنون هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست.

نام:
ایمیل:
* نظر: