اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۱ - 19 July 2022
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: دومین واحد بخار نیروگاه‌ سیکل‌ترکیبی عسلویه به ظرفیت 160 مگاوات تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه تابستان امسال وارد مدار می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،محمد رمضانی در جریان بازدید از نیروگاه‌های استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: نیروگاه عسلویه در حال حاضر با برخورداری از 6 واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت یک‌هزار و 134 مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل دو واحد بخار این مجموعه، ظرفیت کل نیروگاه به حدود یک‌هزار و 500 مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دومین واحد بخار این نیروگاه تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: احداث هر واحد بخار ضمن صرفه‌جویی 270 میلیون مترمکعبی مصرف سوخت در سال، منجر به افزایش راندمان از 32 درصد به 47 درصد خواهد شد.

رمضانی افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد بار را از جمله اهداف احداث بخش بخار این نیروگاه برشمرد و گفت: تبدیل سیکل ساده گازی به سیکل‌ترکیبی به معنای افزایش ظرفیت تولید برق بدون نیاز به مصرف سوخت اضافی است که علاوه بر مزایای اقتصادی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت به ازای برق تولیدی، مزایای زیست‌محیطی ناشی از کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای را در پی دارد.

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی ایران ال ان جی، افزود: این مجموعه به ظرفیت نامی یک‌هزار و ۱۳۰ مگاوات با برخورداری از پنج واحد توربین گازی ۱۶۲ مگاواتی و دو واحد توربین بخار ۱۶۰ مگاواتی در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای چهار و پنج گازی این نیروگاه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: با تلاش تمامی عوامل اجرایی این پروژه در تلاشیم تا ظرف یک ماه آینده با تکمیل پست برق مربوطه بتوانیم دو واحد گازی جدید این مجموعه را نیز برای تامین برق مورد نیاز شبکه در اختیار داشته باشیم.

رمضانی با اشاره به روند ساخت واحدهای بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی، اضافه کرد: بلوک سیکل‌ترکیبی این نیروگاه هم با برخورداری از سه واحد بخار 157 مگاواتی در حال ساخت است و واحد نخست آن امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است که امیدواریم تا پایان تابستان امسال با رفع مشکل فنی رخ داده در واحد یک و تکمیل اقدامات باقی‌مانده در واحد دوم ،شاهد انتقال کامل توان تولید برق آن‌ها به شبکه سراسری برق کشور باشیم.







نام:
ایمیل:
* نظر: