اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 08 May 2017
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امکان افزایش سه میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران، گفت: برای ارتقای جایگاه ایران در اوپک و جهان برنامه ریزی‎ها انجام شده است.

امکان افزایش ۳ میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایرانسرویس اقتصادی عصرپرس: غلامرضا منوچهری در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت فیلیپین (PNOC EC) و شرکت ملی نفت ایران برای مطالعه میدانهای پازنان و فاز سوم دارخوین گفت: تاکنون ۲۴ تفاهمنامه مطالعاتی میدانها با شرکت های داخلی و بین المللی امضا شده است.

 به گزارش عصرپرس از شانا، وی افزود: امروز و فردا ( دوشنبه و سه‌شنبه، ١٨ و ١٩ اردیبهشت‌ماه) چهار تفاهمنامه جدید امضا می شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامه‌های مطالعاتی امضا شده، شرکت ملی نفت ایران ۷۵ پروپوزال مطالعاتی دریافت می کند که بخش قابل توجهی از مطالعات متمرکز بر حوزه ازدیاد برداشت است.

 منوچهری همچنین از امضای ۸۰ میلیارد دلار قرارداد جدید ظرف ۲ سال آینده خبرداد.

وی گفت:بررسی ها نشان می دهد امکان افزایش سه میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران وجود دارد و  این برنامه ریزیها برای تثبیت و ارتقای جایگاه ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و جهان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که با امضا و اجرای قراردادهای نفتی، موج گسترده ای از فعالیت و کار در بخش نفت کشور آغاز می‌شود، ادامه داد: همانطور که وزیر نفت نیز عنوان کردند، با احتساب امضای ٨٠ میلیارد دلار قرارداد طی ٢ سال آینده، بازار کاری به ارزش حدود ٥٠ میلیارد دلار برای شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی ایجاد می شود و به تدریج ظرفیت‌های ایرانی بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد./

امکان افزایش ۳ میلیون بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران

نام:
ایمیل:
* نظر: