اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۱ - 03 July 2022
رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران با حضور صادقی مقدم و استاندار تهران معارفه شد.
رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران معرفی شدبه گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آئین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران صبح امروز یکشنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۱) با حضور  محمد حسن صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، محسن منصوری استاندار تهران و فرهاد رهبر دستیار اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه، صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان طی سخنان کوتاهی ضمن تبریک به رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران، گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که کشورها خود را بیرون از قطب های شرقی و غربی نمی دیدند و شعار نه غربی نه شرقی در آن زمان یک هدف جدیدی به نظر می رسید.

وی افزود: در آن شرایط، یک قطب جدید با عنوان حکومت اسلامی شکل گرفت که رهبری این ساختار جدید در جهان برعهده حضرت امام(ره) بود و این حکومت مبتنی بر ولایت فقیه استوار شد که وظایف ولی فقیه هم در قانون اساسی ذکر شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: تکثیر نسخه ناب اسلامی باعث شد که نسخه های اسلام آمریکایی دیگر رنگی نداشته باشند و در واقع دشمنی جهان غرب با ایران اسلامی نیز به این دلیل است که حکومت ما، یک حکومت مبتنی بر اسلام ناب است.

صادقی مقدم با اشاره به وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی ادامه داد: در قانون اساسی ۹ اصل مستقیما به شورای نگهبان و وظایف آن مرتبط است که اعضای شورای نگهبان در ادوار مختلف تلاش کرده اند که این وظایف را با نهایت دقت به انجام برسانند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث انتخابات، ما امیدواریم که ایرادات قوانین فعلی انتخابات، اصلاح شده و زمان و فرایند رسیدگی به پرونده صلاحیت داوطلبان انتخابات، تسریع شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پایان با بیان اینکه شبکه نظارت شورای نگهبان مدافعین آرا و مردم سالاری دینی هستند، تاکید کرد: شبکه نظارت تلاش می کند در لحظات حساس وقت و توان خود را برای مراقبت و حفاظت از آرای مردم به کار گیرد و با توجه به این که به زمان انتخابات نزدیک می شویم، مجموعه شورای نگهبان باید آمادگی لازم را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات آینده را داشته باشد.

در این جلسه همچنین، محسن منصوری استاندار تهران نیز طی سخنانی گفت: انصافا استقامت و مقاومت در عملکرد شورای نگهبان واضح است و ما از شورای نگهبان یاد گرفته ایم که حرف انقلاب را محکم بیان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شورای نگهبان مزین و مفتخر به یک تشکیلات مردمی بوده و در واقع مظهر یک تشکیلات مردمی است و ما هم تلاش داریم که از این الگوی تشکیلات مردمی برای رفع مشکلات استان تهران، در استانداری نیز استفاده کنیم.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب حجت الاسلام میراشرفی به عنوان رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران به وی اعطا شد و با اهدای لوح تقدیری، از زحمات قاسم تهرانی رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران، تقدیر شد.
برچسب ها
شورای نگهبان
نام:
ایمیل:
* نظر: