اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۱ - 03 July 2022
عضو کمیسون صنایع مجلس مطرح کرد:
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست وزیر نیرو با اعضای کمیسیون صنایع گفت: تلاش وزارت نیرو این است برق صنایع به گونه‌ای مدیریت شود که به آنها آسیب وارد نکند.
تلاش برای مدیریت برق صنایع با حداقل محدودیت‌به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، حجت الله فیروزی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق در تمامی بخش‌ها اعم از خانگی، کشاورزی و صنعت، بیان کرد: اخیراً در کمیسیون صنایع و معادن جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو در موضوع خاموشی برق صنایع و کارخانجات تشکیل شد؛ بر اساس گفت‌و‌گو‌های انجام شده، تمام تلاش وزارت نیرو این است که خاموشی برق خانگی به حداقل یعنی صفر رسیده و خاموشی برق صنایع و تولید به‌گونه‌ای مدیریت شود که به آن‌ها آسیب نزند. مثلاً در برخی از صنایع خاموش و روشن شدن کوره‌، چندین ساعت زمان می‌برد و بر این اساس مدیریت مصرف برق آنها باید با دقت و حساسیت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه میزان تولید برق با مصرف آن فاصله دارد، گفت: ما به اندازه مصرف، تولید برق نداریم و باید وضعیت را مدیریت کنیم؛ بخش عمده‌ای از مصرف در حوزه خانگی است که برای جلب رضایت مردم تلاش شده خاموشی به صفر برسد، اما اگر چنین نگاهی در حوزه تولید نباشد، به تولید که محل کسب درآمد است، آسیب وارد می‌کند.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید مصرف برق را در ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی مدیریت کرد، افزود: وقتی برای مدیریت مصرف برق، ساعت ۱۳:۳۰ به عنوان ساعت پایان کار ادارات اعلام شده، پس دیگر نباید اجازه داده شود بعد از این مدت کسی حتی لامپی روشن کرده و از انرژی استفاده کند. حتماً در دستگاه‌های اجرایی شرایط قابل کنترل‌تر است.

فیروزی با اشاره به شرایط مصرف زیاد برق در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد که اگر دولت در بررسی‌هایش به این نتیجه رسید که برخی از دستگاه‌های اجرایی درست از برق استفاده نمی‌کنند، باید جرایم سنگینی همچون برکناری و برخورد با مدیران مربوطه و متخلفان در نظر بگیرد.
وی در پایان گفت: همان طور که تأکید بر مدیریت مصرف در خانوار است، به طریق اولی باید در دستگاه‌های اجرایی هم برق به درستی مصرف شود.

بنابر این گزارش، برنامه‌های چهارگانه مدیریت برق صنایع کشور با هماهنگی و همکاری آنان به اجرا درآمده و تلاش شده است از طریق تعامل با صنایع بزرگ کشور، از آسیب‌های قطعی برنامه‌ریزی نشده برق آنها جلوگیری شود.





نام:
ایمیل:
* نظر: