اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۱ - 02 July 2022
وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی تا کنون پنج کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشته است،در پی این حادثه معاون اول رئیس جمهور به استاندار دستور داد تمام امکانات را برای کمک به زلزله زدگان بکارگیرد.
۳۹ مصدوم و ۵ فوتی در زلزله هزمزگانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، طبق آخرین اخبار از ساعت ۲:۲ بامداد شنبه تا ساعت  ۹:۱۴ ، بندر خمیر و مناطق اطراف آن ۳۳ بار لرزیده است که بزرگی ۲ زلزله ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر بوده بطوریکه موجب وحشت مردم مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس شده و مردم را به خیابان ها و بوستانهای شهر کشانده است .

پس از وقوع این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، نیروهای امدادی به همراه تجهیزات لازم در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی، تیم های ارزیاب به همراه فرمانداران این مناطق در محل حضور پیدا کردند و بیمارستانهای هرمزگان ضمن آماده باش با تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریت های پزشکی به روستاهای سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده اند.

شهردار بندرعباس نیز از آمادگی و آماده باش نیروهای شهرداری برای خدمت رسانی به همشهریان با توجه به وقوع زلزله در شهربندر عباس خبر داد و اعلام کرد: نیروهای آتش نشانی، مدیریت بحران و خدمات شهری شهرداری بندر عباس در آماده باش کامل به سر می‌برند.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم اعلام کرد: ابعاد این زلزله زیاد بوده ، از همین رو برای خدمات رسانی بیشتر به مردم زلزله زده به پیشنهاد استاندار، امروز همه اداره های استان به جز نهادهای خدماتی تعطیل است .

براساس گزارش های اعلامی، برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده اما تمامی راه های ارتباطی برقرار است، آواربرداری و عملیات خدمات رسانی در حال انجام است اما برق پینج روستا همچنان قطع است که دستگاه های خدمات رسان در تلاش برای اتصال مجدد هستند.



نام:
ایمیل:
* نظر: