اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 29 June 2022
مدیرعامل شرکت ویستو ، گفت:در کنار مرکز فابا می‌خواهیم در زمینه‌های مختلفی چون برگزاری نمایشگاه تراکنش، بازاریابی و مارکتینگ و همچنین رسانه‌ای همکاری داشته باشیم
همکاری”ویستو” با مرکز فابا در برگزاری نمایشگاه تراکنش در فضای متاورسبه گزارش سرویس فناوری عصرپرس از فابا نیوز،آرمان پنجتن طوسی، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار شرکت ویستو، با بیان اینکه در نظر داریم با همکاری مرکز فابا زمینه برگزاری رویداد تراکنش ایران بصورت متاورس را فراهم کنیم، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که غرفه داران نمایشگاه تراکنش ایران بتوانند غرفه مجازی خودشان را در فضای متاورس فعال کنند، یا حتی برای بازدیدکنندگان این رویداد بتوانیم در این زمینه مدلسازی همایش را در فضای متاورس انجام دهیم. همچنین قصد داریم در فضای متاورس بحث پرداخت‌ها را نیز فعال کنیم.

وی، با اشاره به اینکه بحث دیگری که در همکاری با مرکز فابا دنبال می‌کنیم همکاری‌ در زمینه های توسعه مارکتینگ، بازاریابی و برندینگ است، افزود: باتوجه به اینکه ما با اکوسیستم بخش بلاکچین، متاورس و رمز ارز ارتباط داریم، می‌توانیم در بخش‌های بازرگانی و بازاریابی همکاری‌های موثری با مرکز فابا داشته باشیم.

بنیانگذارشرکت ویستو درخصوص توسعه همکاری با مرکز فابا، گفت: ایده جذابی دکتر محمد مراد بیات، مدیر مرکز فابا  درخصوص اتاق فناوری پیشنهاد داد که به نظرم اگر محقق شود می‌تواند یک هاب و یک مد هوشمندی را در بحث هم افزایی مدیران حوزه فناوری ایجا کند.

وی در این باره گفت: شرکت ویستو این آمادگی را دارد که اتاق‌های فناوری را در کشور‌های مالزی، گرجستان، قطر، هلند و اسپانیا با همکاری مرکز فابا پیش ببرد.

پنجتن طوسی تصریح کرد: در حوزه رسانه با توجه به اینکه در مجموعه ویستو، استودیو اختصاصی و تولید محتوا در حوزه تخصصی بلاکچین و رمزداریم. زمینه همکاری با فابا مدیا در ترجمه مطالب، تولید محتوا و هم افزایی و تبادل اطلاعات با مجموعه فابا وجود دارد.

به گفته وی، مجموعه فابا جز معدود مراکزی است که با قدرتی که دارد، در شرایط سخت تحریمی کشور، کار را پیش می‌برد و زمینه‌های همکاری زیادی با مرکز فابا وجود دارد.

پنجتن طوسی ادامه داد: در شرکت ویستو حدود هفده سال است که در زمینه تولید نرم افزار، تجارت الکترونیک، بحث بلاکچین و متاورس و رمز ارز فعالیت داریم و ۵ سال نیز در قالب لابراتور تخصصی بلاکچین و متاورس فعالیت داشته ایم و ترند امسال ما نیز بحث متاورس و NFT است. همچنین در قالب آکادمی ویستور فناوری های روز دنیا در حوزه بلاکچین، رمز ارز و آی تی و نیز  هوش مصنوعی و واقعیت افزوده را آموزش می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ویستو درخصوص تاثیر متاورس در اکوسیستم بانکی، گفت: رسالت و هدف متاورس این است که تا جایی که امکان دارد دنیا مجازی را به دنیای واقعی نزدیک کند. ابزارهای هوش مصنوعی و ابزارهای واقعیت افزوده پیشتر هم وجود داشته است، مانند عینک های وی آر، اما آن چیزی که نمی توانست دنیا را تضمین بدهد و نمی توانست تثبیت کند بحث عدم وجود یک پلترفرمی و تکنولوژی بود که حضور مخاطب را در آن محقق کند.

پنجتن طوسی ادامه داد: توسعه کسب و کارهایی که توجیه اقتصادی دارند، فعالیت آنها در دنیای متاورس کلید خورده و امسال سالی است که کسب و کارها مهاجرت می‌کنند به روندهای جدیدی که در متاورس رقم خورده است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا آموزش در حوزه متاورس را توسعه بدهیم، ادامه داد: کاری که شرکت ویستو  در حال حاضر انجام می‌دهد این است که برای هر شرکت و سازمانی، شعبه متاورسی ایجاد کند. اگر نمایشگاه برگزار می‌کند، نمایشگاه متاورس آن را راه اندازی کنیم و  اگر محصولاتی دارند ما نسخه متاورس آن را ایجاد کنیم.

به گفته وی، تا پیش از این دنیای سه بعدی، خدمتی لاکچری به حساب می آمد، اما امروزه متاورس این فضا را تغییر داده و برای خرید لباس و کالا با یک عینک می‌توان وارد بازار شد. فضا نشان می دهد که متاورس به بلوغ خود رسیده و پیاده سازی روندهای فردی، احراز هویت و تراکنش‌ها روی بلاکچین آمده مستند کرده این فضا را و از آن حالت فانتزی و از آن حالت غیرواقعی و انتزاعی بیرون آمده این است. از این رو بسیاری از کسب و کارها، حوزه فین تک و یا حوزه تراکنش که مرکز فابا هم پیشرو  است، زمینه های فعالیت بسیار زیاد است.

پنجتن طوسی درخصوص چالش‌های ورود تکنولوژی های‌نوین به کشور، گفت: ما همیشه در ورود تکنولوژی عجول هستیم. جسم تکنولوژی خوب وارد می‌شود ولی روح، دکترین، اصل، رسالت و استاندارد آن تکنولوژی وارد کشور نمی شود. ما از نظر تئوری همیشه مباحث را خوب وارد می‌کنیم ولی از نظر اجرایی مناسب نیست.

وی درخصوص چالش‌های مدیریت این حوزه گفت: در زمینه کسب و کار در حوزه فناوری‌های نوین دچار مشکل هستیم.  مدیر خوب داریم، ایده ندارند، ایده دارند ولی قدرت اجرا ندارد. در این شرایط  همیشه پازل ها در شرکت ها ناقص است. حتی اگر کامل باشد قوانین فرسایشی است. اگر این محدودیت‌ها برطرف شود از نظر علم و دانش کم نداریم.

پنجتن طوسی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیانی داریم که طرح و ایده مناسبی دارند، تصریح کرد: باید شرکت‌های فناور دانش بنیان حمایت شوند. اگر سیستم اجرایی و کسب و کار خوب چیده نشود آن ایده از بین می رود و همین است که از هر ۵ استارتاپ بعد از دو الی سه سال، ۳شرکت استارتاپ از بین می رود. چراکه در هوش تجاری شرکت های ما تزریق نمی‌شوند و تنها مبتنی بر ایده شده ‌اند و بعد چندسال از بین می رود. در زمینه استارتاپی هیجانی رفتار می‌شود، وسعت زیاد است ولی عمق ندارد.

مدیرعامل شرکت ویستو اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات که مدیران کسب وکارهای نوین با آن دست به گریبان هستند ریسک بالای فعالیت در این حوزه است. بلاتکلیفی از چند جهت است، به دلیل تحریم‌ها مشکل تعلیق یا بستن حساب های بانکی است و در داخل کشور هم متاسفانه بعد سال ها همچنان تکلیف دنیای رمز ارز و بحث تراکنش های رمز ارز در کشور مشخص نشده است. هنوز قانون مشخص و دکترین مشخص نداریم. انتظار داریم که قانون مشخصی معین شود تا کارآفرین بتواند برای آینده برنامه ریزی کند.

براساس این گزارش،ویستو به عنوان یک مجموعه کارآفرینی با ماهیت دانش بنیان با هدف تبدیل شدن به قطب صنعت بلاکچین و زیرمجموعه های آن فعالیت می کند و تاکنون توانسته گامی بزرگ در این زمینه بردارد. این مجموعه تنها، بستر اقتصادی در کشور است، که چرخه کامل خدمات و محصولات مرتبط با صنعت بلاک چین را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: