اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۱ - 26 June 2022
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام كرد:
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمايت این سازمان از 27 شركت مديريت صادرات (EMC)‌‌ در راستای ارتقاء صادرات محصولات شرکت‌های کوچک و متوسط خبر داد.
حمايت از 27 شركت مديريت صادرات در راستای ارتقاء صادرات محصولات شرکت‌های کوچک و متوسطبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عزیزاله قربانی روز يكشنبه در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط اظهار داشت: شركت‌هاي مديريت صادرات يكي از انواع واسطه‌هاي صادراتي هستند كه به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط براي حضور در بازارهاي هدف و توسعه صادرات آن‌ها كمك مي‌كنند.

وي همچنين از صادرات 2.7 ميليارد دلاري صنايع مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سال گذشته خبر داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان این‌که اجراي پروژه فعال سازي ظرفيت‌هاي توليد در دو بخش "راه اندازي واحدهاي راكد" و "افزايش ظرفيت واحدهاي نيمه فعال" در دستور كار اين سازمان است، افزود: امسال براي بازفعال سازي دو هزار واحد صنعتي راكد و افزايش ظرفيت سه هزار و 300 واحد توليدي نيمه فعال برنامه‌ريزي و هدف گذاري شده است.

قرباني اضافه کرد: از ابتداي امسال تا روز گذشته، 227 واحد صنعتي راكد راه اندازي مجدد شده که 210 واحد در داخل شهرك‌ها و نواحي صنعتي و 17 واحد در خارج از آن‌ها مستقر هستند. همچنین تا كنون با حمايت‌هاي صورت گرفته، 134 واحد زير ظرفيت توليد 50 درصد افزايش ظرفيت يافته‌اند.
 
وي همچنين با اشاره به مجموعه حمايت‌هاي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شركت‌هاي دانش بنيان يادآور شد: شركت‌هاي دانش بنيان براي استقرار در شهرك‌ها و نواحي صنعتي، از شركت در مزايده معاف هستند؛ ضمن اين‌كه از شرايط پرداخت نقدي كم و اقساط طولاني مدت حق بهره برداري نيز برخوردار مي‌باشند.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتي شركت‌هاي كوچك و متوسط ويژه شركت‌هاي دانش بنيان و كسب و كارهاي نوپا با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در دهه توليد و تجارت داير شده است.

در اين نمايشگاه 70 شركت دانش بنيان مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور و 30 كسب و كار نوپا (استارتاپ) حضور دارند تا با نمايش توانمندي‌هاي خود، در راستاي به‌هم رساني شركت‌هاي دانش بنيان و استارتاپ‌ها با سرمايه گذاران و صاحبان واحدهاي صنعتي به منظور تقويت و توسعه بنگاه‌ها و دانش بنيان نمودن واحدهاي توليدي اقدام شود.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتي شركت‌هاي كوچك و متوسط از پنجم تا هشتم تير به مدت 4 روز در سالن شماره 6 محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي تهران پذیرای عموم علاقه‌مندان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: