اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 06 May 2017
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبرداد
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بعد از برجام بخشی از محدودیت ها و تتگناهای مالی و اعتباری برطرف شده و امروز پیشنهادات خوبی از اروپا برای سرمایه گذاری در این حوزه دریافت کرده ایم.

پیشنهادات اروپایی برای سرمایه گذاری در فرآوری زعفران

سرویس افتصادی عصرپرس: محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی مشکلات و ارایه راهکار پیرامون زعفران منطقه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات که در تربت حیدریه تشکیل شده بود، اظهار داشت: استان خراسان رضوی و به خصوص منطقه تربت حیدریه برای رفع مشکل زعفران خود نیاز به تشکل یک واحد تعاونی مقتدر و قانونمند چون سازمان چای کشور یا شرکت پسته رفسنجان دارد.

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی افزود:تا زمانی که دست اندر کاران زعفران در قالب یک صدای واحد و تشکل حرفه ای و توانمند اقدام به تشکیل چنین سازمانی نکنند، بخش دولتی نمی تواند برنامه های حمایتی خود را اجرا کند.

طهماسبی گفت: پیش تر طرح جامع زعفران کشور با کمک چند وزارت خانه و نظر کارشناسان خبره تدوین شده بود که در دولت قبل این طرح ملی به طرح های کوچک استانی تبدیل و حتی رقم هنگفتی هم به آن اختصاص دادند که نفهمیدیم این رقم میلیاردی چه شد؟

وی در خصوص فراوری زعفران نیز گفت: دست اندرکاران زعفران فراموش کرده اند بخش ثانوی فراروی زعفران به حوزه درمان اختصاص دارد که می توان با فعال کردن این بخش، درآمد مضاعف کسب کرد.

طهماسبی افزود: خوشبختانه بعد از برجام بخشی از محدودیت ها و تتگناهای مالی و اعتباری برطرف شده و امروز پیشنهادات خوبی از اروپا برای سرمایه گذاری در این حوزه دریافت کرده ایم.

معاون اداری و مالی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز گفت: خرید توافقی زعفران با هدف حمایت از تولید کنندگان، از هفته آینده در منطقه تربت حیدریه آغاز می شود.

رضا نامنی افزود: قیمت توسط کارشناسان بخش کشاورزی، مسئولان و دست اندر کاران محلی و با توجه به کیفیت محصول و شرایط بازار تعیین می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت زعفران نگین درجه یک در بورس هر کیلو 57 میلیون ریال معامله می شود، گفت: برای قیمت توافقی هیچ عدد و رقمی نمی توان اعلام کرد.

نامنی افزود: هدف ما تسهیل در امور کشاورزان است و هر گاه ببینیم کشاورزان دچار خسران و زیان شده اند اقدام به خرید تضمینی محصول به صورت توافقی می کنیم./

 پیشنهادات اروپایی برای سرمایه گذاری در فرآوری زعفران

نام:
ایمیل:
* نظر: