اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۳ تير ۱۴۰۱ - 24 June 2022
معاون اول قوه قضائیه:
معاون اول قوه قضائیه و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه با تاکید بر مقابله جدی با فساد و مفسدان، اظهار داشت: مسیر مقابله جدی با فساد از راه همکاری سه قوه است.
مسیر مقابله جدی با فساد از راه همکاری سه قوه استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه، یاد و خاطره شهدای حادثه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ ، به ویژه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، معمار دستگاه قضایی را گرامی داشت و گفت: امام در رابطه با شهید بهشتی فرمودند، بهشتی یک ملت بود، این عبارت یعنی هر ملت که دارای ویژگی های خاص انسانی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، شهید بهشتی همه این ویژگی‌ها را دارا بود.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه عنوان کرد: از طرف همکارانم در قوه قضاییه از رهبر انقلاب اسلامی تشکر می کنم  چرا که برای دومین بار مسئولیت قوه قضاییه را برعهده فرزندی از فرزندان خانواده بزرگ قوه قضاییه قرار دادند و رئیس قوه قضائیه را از متن قوه انتخاب کردند.

حجت الاسلام مصدق ادامه داد: امروز سکان هدایت عدلیه در دست کسی است که حدود چهار دهه تجربه قضایی  دارد و سابقه درخشان مدیریتی در قسمت های مختلف قوه قضاییه را داشته و دارای روحیه انقلابی، جهادی و تحولی است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به راهبردهای اساسی قوه قضاییه، برنامه‌ها و عملکرد این قوه اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی این قوه در این دوره تحول و برنامه محوری است.

 وی با بیان اینکه امروز بیش از هر دوره برنامه های قوه قضاییه مبتنی بر برنامه محوری و تحول گرایی است، گفت: روح اصلی حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت تحول گرایی در بخش‌های مختلف از جمله قوه است.

حجت الاسلام مصدق در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه و فعالیت های قوه قضاییه بر 2  محور اصلی استوار است: نخست موارد شش گانه مندرج در حکم انتصاب رییس قوه قضاییه از سوی رهبر انقلاب و سند تحول قضایی خواهد بود.

وی با اشاره به موارد شش گانه مندرج در حکم رئیس قوه قضائیه از سوی رهبر انقلاب، توجه به ماموریت قوه قضاییه در قانون اساسی، توجه به سند تحول، فناوری های نوین، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، به کارگیری نیروهای فاضل، انقلابی و نخبه در قوه قضائیه ، ارج نهادن به قضات پاکدامن و ارتباط با متن مردم را از جمله موارد مندرج در حکم رئیس قوه عنوان کرد.

وی همچنین سند تحول قضایی را دومین محور برنامه‌های و فعالیت های قوه عنوان کرد و توضیح داد: در این سند به دنبال تحقق سخن کوتاه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قوه قضاییه کارهای خوبی انجام داده است اما باید به جایی برسد که اگر در جامعه دو نفر دعوا کردند مظلوم به ظالم بگوید حقم را بده و گرنه به عدلیه مراجعه می کنم، هستیم.


حجت الاسلام مصدق در ادامه سخنان خود مقابله جدی با فساد و مفسدان را از محورهای کاری قوه قضاییه دانست و گفت: مسیر مقابله جدی با فساد از راه همکاری هر سه قوه باید صورت  بگیرد.

به گفته وی، قوه قضاییه در تولید پرونده نقشی ندارد اما نتیجه فساد برای رسیدگی به قوه قضائیه می آید و مهم این است که سه قوه دست به دست هم بدهند که امکان فساد وجود نداشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: