اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 21 June 2022
از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
برنامه‌های اجرایی هفته صرفه جویی در آب برای سال 1401 برای اقدام هماهنگ شرکت های آب و فاضلاب و سازمان های مسئول در زمینه تامین و تولید آب از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد.
محورهای هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شدبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب کشور: از اول تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و طبق روال هر سال در این هفته شرکت‌های آب و فاضلاب به عنوان متولیان اصلی توزیع آب در شهرها و روستاها و همچنین سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی هر استان برای تبیین سیاست های کلی مصرف بهینه و مدیریت شرایط خشکسالی و کم آبی راهبردهای اصلی را در این زمینه تعریف می‌کنند.

بر همین اساس، دستورالعمل اجرایی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با محوریت #مصرف_هوشمند و نامگذاری روزهای این هفته برای وحدت رویه و جامعیت اقدامات شرکت‌های آب و فاضلاب نامگذاری شده است. روز نخست این هفته با نام "بهره‌وری، مدیریت تقاضا و اقتصاد آب"، روز دوم با نام "زنان، سبک زندگی، آموزه‌های دینی و تغییر رفتار مصرف آب" و سومین روز هفته تحت عنوان "مشارکت مردمی، یاری‌گری آب‌محور و توسعه پایدار" نامگذاری شده است.

برای روزهای دیگر این هفته عنوان‌های دیگری به ترتیب به نام "صنعت دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی  و استفاده بهینه از آب و پساب"، "رسانه، شفافیت اطلاعات و مطالبه‌گری مصرف بهینه آب"، " ارزش آب، انرژی و محیط زیست در پایداری سرزمین" و "عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و بهره‌وری حداکثری منابع آب شرب" تعیین شده است.

همچنین در این هفته قرار است رزمایش بزرگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با همکاری وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها اجرا شود که در این رزمایش با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ها و اقدامات لازم برای کاهش مصرف آب و برق در طول تابستان به صورت عملیاتی تمرین می‌شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: