اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 16 June 2022
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد اعطای نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) با تاکید براینکه با درک درست از ولایت پرچم دار شهدا باشیم ، گفت: شهدا و جانبازانی که امروز از آنها یاد می کنیم ولایت مداری را سرمشق خود قراردادند و نام خود را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم جاودانه کردند.
با درک درست از ولایت، پرچم دار شهدا باشیممعصومه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی عصرپرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد اعطای نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) با بیان این که دانشگاه افسری امام علی (ع)، قدمگاه هزاران شهید عالی مقام در دوران دفاع مقدس و در مقطع کنونی است، گفت: خداوند در مقابل  این ارزش الهی به بندگان خود بهشت را هدیه می کند و در نظام اسلامی نیز نگاه رهبر معظم انقلاب  به اقشار مختلف  این است که اگر عنوانی به آنها داده می شود حتما برای آن بهایی پرداخت شده تا عدالت تحقق یابد.

امیر حیدری ادامه داد:  این هدیه ولایی و نشان فداکاری، خون بهای آن پیشاپیش  پرداخت شده است،  چرا که در این دانشگاه مقدس ۱۱۸۴ نفر به فیض شهادت رسیدن و این بهای سنگین موجب شده که فرمانده معظم کل قوا ۳۷ مرتبه در این دانشگاه حضور یافته اند .

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: از قِبل  این حضور، تربیت یافتگان مکتب ولایت ، راه ولایت مداری را یافته اند  و آموختن که چگونه در شرایط بحران که دشمن چشم طمع به  آب و خاک ملت ما دوخته است و استقلال و آزادی ما را نشانه رفته ، آنها از راه ولایت مداری در مسیر قرار گرفته اند و امروز ما مفتخر به داشتن این عزیزان هستیم .

شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع) با ولایت مداری صفحات زرینی به عدد ۱۱۸۴ برگ به اوراق زرین نیروی زمینی افزودند

امیر حیدری: با درک درست از ولایت، پرچم دار شهدا باشیم

وی در ادامه با درود به روح پرفتوح امام بزرگواری که در باغ شهادت را به روی ما گشود و تعریف جدیدی از شهادت را بیان نمودند، گفت: یاداوری کردن این روز ، تنها دور هم جمع شدن و ذکر خیر شهدا نیست بلکه باید لحظه ای تفکر و تعامل داشته باشیم که این عزیزان چگونه توانستند در میدان نبرد موجبات خشنودی امام زمان و رهبر معظم انقلاب را فراهم کرده و  با درک درستی از ولایت مداری و ولایت محوری صفحات زرینی به عدد ۱۱۸۴ برگ به اوراق زرین نیروی زمینی اضافه کردند.

تنها خیمه گاهی که قرار گرفتن در آن  ما را به رستگاری نائل خواهد کرد خیمه گاه ولایت است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  افزود:شهادت ،اسارت و جانبازی  هر کدام از ما اگر در مسیر ولایت مداری نباشد بهایی پیش خداوند نخواهد داشت ،چرا که هر انسانی که امام خود را درک نکند نمی تواند در مسیر درست قرار گیرد. 

امیر سرتیب حیدری در ادامه تصریح کرد: تنها خیمه گاهی که قرار گرفتن در  آن  ما را به رستگاری نائل خواهد کرد خیمه گاه ولایت است.

وی  در ادامه با بیان اینکه در قران هم همین معنا شده ((اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ‌ ))خدایا ما را به صراط مستقیم نائل فرما، گفت:  امروز در این زمان صراط مستقیم  عینی  و قابل تجسم پیروی از رهبر معظم انقلاب است با قرار گرفتن در مسیر ولایت فقیه می توانیم ادعا کنیم پرچم بر زمین افتاده ۱۱۸۴ شهید در دست ما و شماست و امیدوارم در طی نمودن این راه از یکدیگر سبقت بگیریم . 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با تاکید براینکه با درک درستی از ولایت پرچم دار شهدا باشیم ، گفت: شهدا و جانبازانی که امروز از آنها یاد می کنیم ولایت مداری را سرمشق خود قراردادند و نام خود را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم جاودانه کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)، الگویی مناسب برای تمامی نیروهای مسلح هستند و درک درستی از ولایت مداری و ولایت محوری دارند، خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: تمرینات و تاکتیک‌های رزمی را در کنار اصول آموزش‌های نظامی فرا گرفته و همچنین خود را از جنبه علمی و دانش فناوری روز قوی سازید تا در آینده در هر منصب و هر مقامی که قرار گرفته‌اید، تحولی عظیم را در عرصه‌ها‌ی مختلف ایران اسلامی بوجود آورید.

درپایان این مراسم صبحگاه دانشجویی که با رژه پرصلابت و اجرای حرکات رزمی و نمایشی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) همراه بود، از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین از مدیرمسئول خبرگزاری عصرپرس(خواهرشهید والامقام زیدعلی مرادی) تجلیل شد.




نام:
ایمیل:
* نظر: