اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 16 June 2022
سرلشکر موسوی:
فرمانده کل ارتش گفت: حجت امروز ما این است که بر بلندای جهاد تببین بایستیم و از کرامت‌ها، بزرگی‌ها و ارزش‌های اسلام، امام و رهبری دفاع کنیم و با صدای بلند بگوییم ما که سرباز انقلاب هستیم در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد.
در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کردبه گزارش عصرپرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش «شکوه ایثار» بزرگداشت شهید وحدت و الگوی ایثار سرلشکر محمود امان‌اللهی، با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید اظهار داشت: من و شهید امان‌اللهی برای اولین بار در دانشگاه افسری امام علی (ع) آشنا شدیم و اولین ارتباط و کلام آن شهید بزرگوار با من مبتنی بر آیات قرآن، مسائل دینی و دفاع از اسلام و میهن اسلامی بود.

وی افزود: من و همه کسانی که پرورش‌یافته شهید امان‌اللهی هستیم، از او بسیار آموختیم. آن شهید عزیز الفبای نظامی‌گریِ مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ما آموخت. من هر بار که به شهید امان‌اللهی فکر می‌کنم فراز‌های ارزشمندی به ذهنم می‌رسد که از مهم‌ترین‌های آن بحث برکت است که خیلی ما انسان‌ها نسبت به این مسئله بی‌توجه هستیم.

فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه سراسر زندگی شهید امان اللهی برکت بود، تصریح کرد: آن شهید گرانقدر و دیگر شهدا در دنیا و آخرت برای ما حجت هستند و تمام رفتارها، سیره و موضع‌گیری‌های آن بندگان مخلص و انتخاب شده برای ما الگو و روشی است تا بدانیم باید در زندگی چه کنیم.

امیر موسوی با ذکر خاطره‌ای از شهید امان‌اللهی عنوان کرد: در اواخر شهریور سال ۱۳۶۱ در سردشت، اطلاعات دقیقی واصل شد که می‌خواهند امان‌اللهی را ترور کنند. شهید با شنیدن این مطلب به منزل رفت و با وجود شرایط نامناسب جسمی همسرش به اتفاق به میدان سرچشمه رفتند و شهید پس از تلاوت قرآن از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) دفاع کرد و فریاد برآورد: «من محمود امان‌اللهی هستم، آن‌هایی که می‌خواستند من را بزنند، اگر نمی‌ترسند بیایند بزنند.» بنابراین حجت امروز ما ایستادن بر بلندای جهاد تببین و دفاع از کرامت‌ها، بزرگی‌ها و ارزش‌های اسلام، امام و رهبری و شهداست که با صدای بلند برای دوست و دشمن بگوییم ما سرباز انقلابیم و در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد. این سیره شهدا و وظیفه امروز ما است.

وی ادامه داد: شهید امان‌اللهی در تمام گفتار و رفتارش می‌خواست آموزه‌های دینی و هرچه از سیره ائمه (ع) یاد گرفته را به منصه ظهور برساند. او با خدمت صادقانه در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نهاد‌ها و سازمان‌های کشوری نماد اخلاص، وحدت و انسجام بود.

امیر سرلشکر موسوی افزود: در فردای قیامت هیچ بهانه‌ای از هیچ سرباز انقلاب پذیرفته نیست که بگوید موانع، چالش‌ها و مشکلات، مانع رسیدگی ما به مشکلات مردم شد که نتوانستیم آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری را دنبال کنیم. آن روز قطعا از ما می‌پرسند شرایط امروز شما برای دفاع از آرمان‌ها سخت‌تر بود یا شرایط آن روز‌های حیات و مبارزه شهید امان‌اللهی؟

وی افزود: به برکت همان مجاهدت‌ها و استمرار خط شهدا و تبعیت از امامین انقلاب، و تلاش سربازان مخلص نظام، امروز نام جمهوری اسلامی ایران بر بلندای جهان پرآوازه است.

به گزارش دفاع پرس، فرمانده کل ارتش با تجلیل از صبر و همراهی کم نظیر همسر شهید امان اللهی خاطرنشان کرد: از روزی که برای اولین بار خدمت خانواده شهید رسیدم یقین یافتم ۱۰ دقیقه نشستن پای سخنان ارزشمند همسر این شهید عزیز از ۱۰ جلسه نشستن پای صحبت‌های من بهتر است. همسر شهید امان‌اللهی نماد استقامت، استحکام و دفاع از ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: