اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 16 June 2022
رییس قوه قضاییه گفت: امروز همه ما در هر نهاد و منصبی یک وظیفه الهی برای قطع کردن دست متجاوزان به حقوق مردم داریم و باید دست این افراد را از هر گونه سوء استفاده‌ای کوتاه کنیم.
محسنی اژه‌ای: دست متجاوزان به حقوق مردم باید کوتاه شودبه گزارش عصرپرس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه های قضایی استان قم، بیان کرد: مسوولان و کارکنان قضایی برغم تمام مشکلات، فعالیت پرفشاری را دنبال می کنند و امروز امید مردم به قوه قضاییه بیش از گذشته شده است.

وی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف قضایی، تصریح کرد: راه حل اساسی رفع مشکلات قضایی در سطح کشور؛ کاهش ورودی پرونده های قضایی است.

وی با بیان اینکه بیکاری، فقر و معضلاتی از این قبیل از عوامل مهم در افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه است، ادامه داد: در این حوزه باید دستگاه های متولی به دنبال کاهش این مشکلات و بهبود وضع عمومی باشند.

رییس دستگاه قضا با تاکید بر آموزش های پرفشار نیروهای در آستانه جذب قوه قضاییه، افزود: نهاد قضا برای کارآیی بیشتر قوه قضاییه اصلاحاتی در جذب نیرو آغاز کرده است؛ طی چند ماه گذشته ۲۲۵ دانش آموخته حوزه علمیه مراحل مقدماتی ورود به نهاد قضایی را سپری کردند.

محسنی اژه ای ادامه داد: یکی از مولفه های مهم قوه قضاییه در بکارگیری قضات و کارکنان جدید، هدایت و استفاده حداکثری از ظرفیت و استعدادهای ذاتی این افراد برای افزایش بهره وری و کارآیی دستگاه قضا می باشد.

وی با بیان اینکه ایران با وجود تحریم های سنگین دشمنان روند رو به رشد و پیشرفتی را دنبال می کند، گفت: بسیاری از مسائل جدید گرانی و تورم برخاسته از تحولات اخیر در سطح جهان بوده و صرفا اختصاص به ایران ندارد و این مشکلات دامن کشورهایی را گرفته که هیچوقت محدودیت های ایران را نداشته اند.

وی در ادامه گفت: در دوره جدید قوه قضاییه صدها هکتار از زمین های واگذار شده به نهادها و ارگان ها با همت نهاد قضایی به دولت و مردم بازگردانده شده است.

محسنی اژه ای با اشاره به مشکلات اقتصادی کارکنان و قضات کشور اظهار داشت: در طول ۴ دهه گذشته هیچ وقت مانند دوران کنونی برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان قضایی کشور تلاش نشده است و در هیج زمانی برای حل مشکلات قضات و کارکنان قضایی همکاری و تعامل دوجانبه با مجلس شورای اسلامی شکل نگرفته بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قم چندسال گذشته بدلیل موقعیت مواصلاتی خود بارانداز موادمخدر در کشور بود که با تلاش های مسوولان قضایی و برخوردهای قاطعانه این استان هم اکنون این وضعیت مدیریت شده است.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: برخی مسائل و مباحثی در قم وجود دارد که شایسته این استان نیست و لازم است تا این مباحث با همت، تعامل و همراهی دستگاه های متولی به سرانجام برسد.

محسنی اژه ای افزود: تکریم ارباب و رجوع و همچنین تکریم کارکنان نهاد قضایی در استان قم مورد توجه مسوولان نهاد قضا باشد.

محسنی اژه ای با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه گفت: بدلیل شرایط معیشتی و کم تحملی برخی افراد مسوولان قضایی اصل سعه صدر، صبر و تحمل را در دستور کار خود قرار دهند و از طرفی به نحوی تدبیر کنند تا دایره پرونده های ورودی کمتر و تا حد امکان مشکلات و معضلات ایجاد شده به نحو شایسته ای مدیریت و تدبیر شود.

رییس دستگاه قضا امروز در جریان هفتمین سفر استانی خود وارد استان قم شد؛ در این سفر سایر مسئولان عالی قضایی رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: