اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 13 June 2022
قائم مقام وزیر فرهنگ عراق:
قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ عراق گفت: در هفته‌ گذشته بیش از چهار گروه سیاسی عراقی به تهران سفر کرده‌اند و این سفرها همچنان ادامه دارند اما تاثیرگذاری این هیئت‌های سیاسی به‌ اندازه پخش یک فیلم در بغداد نیست.
اثرگذاری یک فیلم بیشتر از مذاکرات سیاسی استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی حوزه هنری، نوفل هلال ابورغیف قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ عراق عصر یکشنبه (۲۲ خرداد) پس از حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی و بازدید از آثار تجسمی و ظرفیت‌های هنری، با محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری دیدار کردند.

در ابتدا، دادمان ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران فرهنگی کشور عراق، به تشریح فعالیت‌ها و تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی پرداخت و اظهارداشت: در حوزه سینمای داستانی، نمایش، موسیقی و انیمیشن حوزه هنری امکان تولید مشترک با کشور عراق را دارد.

وی با تأکید بر اینکه اشتراکات فرهنگی، هنری و فکری ایران و عراق می‌تواند منشأ کارهای بزرگ فرهنگی برای تمام منطقه باشد، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی تجربه‌های مختلف و مفید همکاری با برخی از کشورهای اسلامی و مؤسسات هنری بین‌المللی در زمینه تولیدات مشترک را داراست؛ تجربه فعالیت مشترک بین دو کشور هر چند با سختی و دشواری احتمالی همراه است اما به‌ واسطه‌ این اقدامات، بهتر می‌توان به زبان فطری مخاطب دست پیدا کرد.

رئیس حوزه هنری بر لزوم توافق عملیاتی برای فعالیت‌های هنری ایران و عراق تاکید و بیان کرد: تعامل فرهنگی با اهالی فرهنگ و هنر کشور عراق برای ما بسیار مهم و راهبردی است؛ به دلیل همین اهمیت و جایگاه، حوزه هنری یک نماینده ویژه برای پیگیری فعالیت‌های مشترک در نظر گرفته است.

ابورغیف: اثرگذاری یک فیلم بیشتر از مذاکرات سیاسی است

در ادامه، قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ عراق گفت: بعد از سقوط نظام طاغوت رژیم بعثی عراق، مسئولان ایرانی حاضر در عراق از نقش ویژه حوزه هنری ایران در تولید آثار هنری بسیار برای ما سخن گفتند و امروز خیلی خوشحال هستم که دیداری با رئیس حوزه هنری داشتم تا بتوانم به‌ صورت مستقیم ایشان را ببینم و گفت‌ و گو کنم.

ابورغیف در ادامه از اقدام حوزه هنری برای درنظر گرفتن نماینده ویژه فعالیت مشترک با عراق تشکر کرد و افزود: از مدیریت حوزه هنری ایران و نمایندگان آن دعوت می‌کنیم تا از بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ عراق بازدید کنند تا زمینه آشنایی بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه همواره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنند، اظهارداشت: سخنان آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون اشتراکات فرهنگی کشور ایران و عراق را نیز شنیده‌ایم.

قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ عراق، هدف شبکه‌های معاند و دشمن را تخریب اشتراکات فرهنگی ایران و عراق دانست و گفت: رسانه‌های دشمن کارشان تخریب است و تلاش دارند همبستگی موجود را خراب کنند. در هفته‌ گذشته بیش از چهار گروه سیاسی عراقی به تهران سفر کرده‌اند و این سفرها همچنان ادامه دارند اما تاثیرگذاری این هیئت‌های سیاسی به‌ اندازه پخش یک فیلم در بغداد نیست.

ابورغیف با اشاره به پخش فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی در عراق افزود: وقتی ما فیلم حضرت محمد (ص) را سال ۱۳۹۶ در المسرح الوطنی پخش کردیم جمعیت بسیار زیادی برای مشاهده فیلم آمده بودند و سمفونی ملی ایران نیز خیلی مورد استقبال قرار گرفت، براین اساس علاقه‌مندیم فعالیت مشترک فرهنگی با ایران ادامه داشته باشد.

قائم مقام و جانشین وزیر فرهنگ عراق با ارائه پیشنهادی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی در مسیر تولیدات مشترک فرهنگی و هنری با حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: تولیدات کودک‌محور و انیمیشن حوزه هنری نیز آثار قابل توجهی است که علاقه‌مند هستیم برای همکاری در این زمینه وارد گفت‌ و گو شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: