اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 11 June 2022
ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور در خط هفت مترو تهران همزمان با سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مراسمی به بهره برداری رسید.
ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور تهران به بهره برداری رسیدبه گزارش عصرپرس، مسعود درستی روز شنبه در مراسم افتتاحیه ایستگاه شهدای ۱۷ شهریور گفت: این ایستگاه در خط هفت مترو تهران به‌ عنوان یک‌صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران در مراسمی با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: این ایستگاه که در تقاطع بلوار قیام و خیابان ۱۷ شهریور واقع شده، چهارمین ایستگاهی است که در دوره کنونی مدیریت شهری افتتاح می‌شود.

به گفته وی، ایستگاه مترو ۱۷ شهریور در مرز مناطق ۱۴ و ۱۲ قرار گرفته و ایستگاهی تبادلی با خط ۶ به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: کار احداث این ایستگاه از سال ۹۴ آغاز شده و پس از ۹ سال این ایستگاه مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: افتتاح این ایستگاه و جمع‌آوری کارگاه عملیات عمرانی آن، به معنای آزادسازی بخش باقی‌مانده از بلوار قیام است که این بلوار در شکل جدید خود که به امکانات ویژه‌ای مجهز شده ، به طور کامل بازسازی و بازگشایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه افتتاح این ایستگاه در تحقق شعار کاهش فاصله شمال و جنوب تهران بسیار حائز اهمیت است گفت:‌در راه‌اندازی این ایستگاه بیش از ۱۱۲ مترمربع خاکبرداری شده و ۴۵ هزار مترمربع بتن‌ریزی صورت گرفته همچنین هفت هزار مترمربع سنگ‌کاری انجام شده و به طور کل ۳۷۵ میلیارد تومان هزینه در این ایستگاه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: تا پایان امسال دو ایستگاه میدان کتاب و شهید دادمان در خط هفت نیز افتتاح خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: