اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 03 May 2017
فلاحت پیشه خبرداد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اجرای برجام و اثبات صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، میزبانی نشست روسای نظام ایمنی هسته ای به جمهوری اسلامی ایران داده شد.

ایران میزبان نشست روسای نظام ایمنی هسته ای


سرویس سیاسی عصرپرس: حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص میزبانی ایران برای نشست روسای نظام ایمنی کشورهای دارنده نیروگاه هسته ای نوع WWER عنوان کرد: یکی از نتایج برجام عضویت ایران در باشگاه کشورهای دارای صنایع هسته ای است موضوعی که در گذشته اتفاق نیافتاد.

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو با اشاره به تلاش اوباما برای تغییر اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح داد: اوباما، برای اینکه ایران عضو کشورهای باشگاه های فناوری هسته ای صلح آمیز شناخته نشود، تلاش کرد تا اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی در شورای حکام تغییر کند تا حق غنی سازی از جمهوری اسلامی گرفته شود.

 وی ادامه داد: با این حال هم حق غنی سازی ایران به اثبات رسید و هم جمهوری اسلامی به عضویت باشگاه کشورهای دارای صنعت هسته ای در آمد.

 این نماینده عنوان کرد: این در حالی است که کشورهای پاکستان، هندوستان، رژیم صهوینستی و کره شمالی با وجود اینکه دارای بمب هسته ای هستند، حق عضویت در باشگاه کشورهای دارای صنعت هسته ای را ندارند.

 فلاحت پیشه گفت: عضویت ایران به این دلیل است اثبات فعالیت صلح آمیز هسته ای در شورای حکام به عضویت این باشگاه در آمده است و باید در حوزه های تولید، فروش و ایمنی هسته ای فعالیت کنیم که به دنبال توانستیم برای اولین بار میزبان نشست مذکور باشیم.

 وی عنوان کرد: با برجام نه تنها حق غنی سازی ایران به اثبات رسیده است بلکه فرصتی پیش آمده است که در خاک کشورمان به تمام ادعاها و ابهام ها پاسخ داده شود چرا که ما پروتکل الحاقی که صیانتی و ایمنی است را مورد تاکید جدی قرار داده ایم.

 براساس این گزارش، بیست و چهارمین نشست روسای نظام ایمنی کشورهای دارنده نیروگاه هسته ای نوع WWER به میزبانی مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور و با حضور ۱۲ کشور عضو مجمع در شهر اصفهان برگزار می شود. در این نشست که برای اولین بار به میزبانی نظام ایمنی هسته ای کشورمان برگزار می شود، نماینده آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز حضور دارد./

ایران میزبان نشست روسای نظام ایمنی هسته ای

نام:
ایمیل:
* نظر: