اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 06 June 2022
مدیر کل‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با تکرار این ادعا که توضیحات ایران درباره مواد اتمی پیدا شده در سه مکان اعلام نشده به لحاظ فنی معتبر نبوده است، مدعی شد که مسائل پادمانی در این زمینه باقی مانده است.
مدیرکل آژانس ادعای اختلافات پادمانی با ایران را در شورای حکام تکرار کردبه گزارش عصرپرس، رافائل گروسی این مطلب را در روز دوشنبه در افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرد که از امروز در ساختمان مرکز بین‌الملل وین آغاز شد.

وی مدعی شد که ایران به سوالات آژانس در زمینه یافت شدن آثار اورانیوم در برخی مناطق اعلام نشده از سوی این کشور، پاسخ قانع کننده نداده است.

وی در ابتدا اظهار داشت که گزارش اخیر او درباره راستی‌آزمایی و بازرسی در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، فعالیت‌های مرتبط آژانس در چند ماه گذشته را پوشش می‌دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و بازرسی کرد. با این حال، از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تأثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است.





منبع:ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: