اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 03 June 2022
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۲۳ سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان ها، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی کشور تخصیص داده ایم.
۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی کشور تخصیص یافتبه گزارش عصرپرس، محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه شب در شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: البته تکمیل زیرساخت های فرهنگی را منوط به سفرهای استانی نکرده ایم و اقدامات لازم در این زمینه در دیگر استان ها نیز در حال انجام است.

وی افزود: به رغم محدودیت بودجه ای در دولت، برای حوزه فرهنگی آذربایجان شرقی ۲۴۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که  ۱۲۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل مقبره الشعرا، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تالار تبریز و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و اماکن هنری در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد هزینه خواهد شد و این طرح ها مورد اهتمام و مطالبه مردمی نیز بودند.

اسماعیلی اضافه کرد: علاوه بر مبالغی که اعلام شد، از محل اعتبارات ملی و استانی که در اختیار داریم، طرح های زیادی اجرا کرده ایم و به دنبال ایجاد عدالت فرهنگی در تمام کشور هستیم.

وی همچنین به طرح تخصیص بودجه متمرکز برای مصلی ها اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری مجلس انجام خواهد شد و هدف از آن پیاده کردن نهضت بازگشت به مساجد است که با ایجاد کتابخانه های عمومی و تبدیل مساجد به کانون های تربیت فرهنگی و هنری صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی افزود: در این راستا در حال شناسایی مصلی های هدف در کشور هستیم.

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در تبریز رونمایی شد

سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در مراسم رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی گفت: اگر به دنبال داشتن سند یکپارچه فرهنگی در کشور هستیم بهترین مورد، سند مهندسی فرهنگی است که بر اساس و مبنای پنج مساله شناسایی شده و اهداف و اقدامات برای استفاده از آن تدوین شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: