اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 02 June 2022
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دختر ایرانی، آن دختر عنکبوتی نیست که غرق در منجلاب فساد شده، بلکه نمونه صداقت و پاکی و عفت و در علم و فعالیت، یکتا و بی نظیر است.
دختر ایرانی، دختر عنکبوتی غرق در منجلاب فساد نیستبه گزارش عصرپرس، انسیه خزعلی عصر چهارشنبه در همایش «دختران آفتاب» در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: میلاد با سعادت دخت موسی بن جعفر(س) یادآور همه مجاهدت ها، هجرت ها، علم آموزی ها و مقاومت و ایستادگی بانوان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیروان ایشان در طول تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به نقش و حضور بی نظیر بانوان بزرگ اسلام همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) در عرصه های مختلف خانوادگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) نیز همچون ایشان، در مسیر بصیرت و روشنگری برای پیوستن به ولی خود مهاجرت کرد تا درسی ماندگار برای همه زنان مسلمان داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی بی بدیل برای زنان و دختران مسلمان است، تصریح کرد: بانوان مسلمان باید در همه مسائل اجتماعی به عنوان کنشگری فعال و تأثیرگذار شناخته شده و در تربیت فرزندان، نقش محوری خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان هویت زنان، دختران و خانواده های ما را هدف گرفته اند، اظهار داشت: دشمنی که خانه اش از تار عنکبوت سست تر است، با دسیسه های عنکبوتی خود، سرمایه های معنوی جامعه اسلامی و کیان خانواده های ما را نشانه گرفته است، اما کورخوانده و بدون تردید در برابر خواست و اراده الهی شکست خواهد خورد.

خزعلی ادامه داد: زنان و دختران ایرانی مجاهدانه در میدان ایستاده اند تا با عفاف و تقوا و متانت و عقل و درایت و نگرش صحیح و بینش الهی و کنشگری فعال و خستگی ناپذیر خود، نمونه برجسته یک زن متعالی را به جامعه جهانی ارائه دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، دیدگاه بلند ایشان نسبت به جامعه بانوان را مورد توجه قرار داد و گفت: به داشتن رهبرانی همچون امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب مفتخریم و پیمان می بندیم که در همه عرصه های خانوادگی، فردی و اجتماعی پیرو اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشیم.

همایش «دختران آفتاب» با سخنرانی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعیت گسترده ای از زنان و دختران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: