اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 02 May 2017
قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد
قائم مقام وزیر نیرو گفت: در حال حاضر تولید برق از زباله تنها در یک مورد آن هم در جنوب تهران با ظرفیت ۲.۵ مگاوات با کمک دولت و وزارت نیرو انجام می‌شود.

سرویس اقتصادی عصرپرس: ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه نخستین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی امنیت آبی در سکونت‌گاه‌های انسانی در شرایط کم‌آبی در جمع خبرنگاران  در خصوص آخرین وضعیت تولید برق از زباله در شهر تهران گفت: با توجه به اینکه قیمت این انرژی بسیار بالا است اما وزارت نیرو به دلیل نو بودن این صنعت این انرژی را با قیمت بالایی خریداری می‌کند.

 به گزارش عصرپرس: وی ادامه داد: در حال حاضر این انرژی رشد چندانی پیدا نکرده لذا اگر حمایت‌های کافی از سوی وزارت نیرو برای این انرژی صورت نگیرد، قطعا نمی‌توان شاهد رشد آن بود.

 وی تصریح کرد: این بخش تنها حوزه‌ای است که وزارت نیرو در آن هیچ بدهی ندارد و تمام پرداخت‌های خود را به موقع انجام داده است.

 وی ظرفیت کل کشور در تولید برق را ۷۶ هزار مگاوات دانست و گفت: ظرفیت ۲.۵ مگاواتی برای تولید برق از زباله ظرفیت محدودی است اما نکته قابل توجه این است که باید از این صنعت حمایت شود.

 محمودی درادامه گفت: در حال حاضر در جنوب تهران به صورت پایلوت برای تولید برق از انرژی‌های حاصل از فاضلاب برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، و در حال حاضر این برنامه‌ریزی‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده که تولیدکننده برق این پروژه حوزه آب وزارت نیرو و خریدار آن حوزه برق وزارت نیرو است.

وی گفت:  از این طریق ۳ مگاوات ظرفیت تولید برق در این منطقه پایلوت وجود دارد و باید به این نکته نیز اشاره کرد که در حوزه انرژی‌های آب ایران در منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که از ۷۶ هزار مگاوات ظرفیت ایجاد شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات در این زمینه تامین برق صورت می‌گیرد.

محمودی در ادامه گفت: رشد مصرف برق در فصل تابستان امسال را حدود هفت درصد پیش بینی کرده ایم که  2.5 درصد از این رشد مصرف به دلیل به حرکت در آمدن بخش صنعت کشور است.

قائم مقام وزیر نیرو گفت عامل تعیین کننده خاموشی تابستان بستگی به شیوه مصرف دارد.

محمودی ادامه داد: معمولا نارسایی هایی که در حوزه افزایش مصرف اتفاق می افتد، بیشتر از 2 تا سه ساعت در برخی از روزهای تابستان نیست که اگر مصرف کنندگان رعایت کنند، می توانیم از این زمان اوج مصرف عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مدیریت مصرف آب نیز گفت: بارش های امسال نسبت به سال های گذشته تفاوت قابل توجهی کرده است؛ به این ترتیب که در مناطق کویری و نیمه کویری، بارش ها نسبت به سالهای قبل کاهش داشته و برعکس، بارش ها در مناطقی که در کوهپایه ها و مناطق پر بارش قرار دارند کمتر شده است.

قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: برای اینکه تعادل مدیریت آب  بویژه در جوامع شهری و روستایی  اتفاق بیافتد، از بهمن ماه پارسال کمیته ای در وزارت نیرو برای بررسی وضعیت آبی همه شهرها و روستاهای کشور تشکیل شد و برای برخی از این مناطق که احتمال نوساناتی در تابستان 96 پیش بینی می شد، برنامه ها و اقداماتی مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد:ِ برخی از شهرهای کشور باید مراقبت های بیشتری برای آبرسانی به آنها در فصل تابستان انجام شود؛ به عنوان نمونه شهرهایی مانند اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان، حوزه شمالی استان فارس و شیراز، شهر یزد، بخش هایی از استان کرمان باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.

محمودی افزود: در مجموع آمادگی بیشتری نسبت به پارسال برای تامین آب شرب وجود دارد و امیدواریم نوسان هایی جدی در این زمینه نداشته باشیم؛ اگرچه وضعیت آب شهری در همه مناطق به گونه ای است که مثلا در صورت شکستن یک لوله، آب یک منطقه در حد یک تا دو ساعت قطع شود.

براساس این گزارش،کنفرانس امنیت آبی در سکونت گاه های انسانی در شرایط کم آبی با هدف بررسی ابعاد مختلف این موضوع در اقلیم های خشک و نیمه خشک با حضور کارشناسان ایرانی و 10 کارشناس بین المللی از آمریکا ، کره جنوبی و چند کشور دیگر برگزار شد./


تولید۲.۵ مگاوات برق از زباله ها در جنوب تهران

نام:
ایمیل:
* نظر: