اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 02 May 2017
پوران درخشنده
زنده یاد هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» یکی از نقش‌های ماندگار معلم را در سینمای ایران به یادگار گذاشت، پوران درخشنده کارگردان این اثر معتقد است: خانم هما روستا با عشق و علاقه و بدون تاریخ مصرف، بگونه‌ای نقش معلم فیلم را ایفا کرد که هر بار به فیلم مراجعه کنید،احساس می‌کنید یک معلم باید اینگونه باشد.
هما روستا معلم را ماندگار کرد

عصرپرس: هما روستا در «پرنده کوچک خوشبختی» ایفاگر یکی از ماندگارترین نقش معلمان بوده است؛ او در این فیلم که توسط پوران درخشنده در سال 66 ساخته شد، یک معلم روانشناس را بازی کرد که برای تدریس وارد یک مدرسه دخترانه دانش آموزان استثنایی و ناشنوا می‌شود و ورودش مصادف با آشنایی با دخترکی ناسازگار و کند ذهن که قصد کشتن هم‌شاگردان‌اش را سر کلاس داشته می‌شود. معلم با تلاش فراوان سعی در اصلاح شخصیت ناسازگار دخترک می‌کند که تلاش او تا حد ایثار و جنون پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، پوران درخشنده کارگردان سینما درباره‌ی نقش ماندگار هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» گفت:اولین گزینه‌ام برای ایفای این نقش بازیگر دیگری بود و بعد خانم هما روستا بودند اما خوشحالم که ایشان انتخاب شدند. این هنرمند برای رسیدن به این نقش و یک معلم عاشق، بسیار زحمت کشید.

وی گفت :معنای عشق و ایثار در وجود این هنرمند بود و به معنای واقعی کلمه عاشقانه و با احساس به ویژگی‌های فداکاری و گذشت یک معلم نزدیک شد تا توانست این نقش را ماندگار کند.

درخشنده با اشاره به موضوع فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» که در آن نقش مقابل زنده‌ یاد هما روستا،یک دختر ناشنوا بود،یادآور شد:ایشان برای ارتباط با این دختر باید وقت و زمان بیشتری را می‌گذاشتند بنابراین ساعت‌ها وقت گذاشتند تا با او ارتباط بگیرند.

وی ادامه داد: هما روستا هنرمند فوق‌العاده‌ای بود چون عاشق کارش بود و به همین دلیل وقتی نقش معلم را بازی می‌کرد به دل می‌نشست.

کارگردان «پرنده کوچک خوشبختی» یادآور شد: من خیلی از ایشان در این همکاری خاطره دارم خصوصا از این جهت که سخت‌ترین کارها را انجام می‌داد تا به نقش نزدیک شود و خوشحالم که خانم هما روستا این نقش را بازی کرد.

پوران درخشنده که مادرش نیز معلم بوده است،یادآور شد: من از دوران کودکی از نزدیک در کنار یک معلم بودم و وقتی هم که خانم روستا در فیلم نقش معلم را بازی کرد، احساس کردم که ایشان نقش را بگونه‌ای بدون تاریخ مصرف بازی می‌کنند که هر زمان به فیلم رجوع شود،احساس می‌کنیم باید یک معلم اینگونه باشد.

این کارگردان همچنین 12 اردیبهشت ماه عکس فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» را در فضای مجازی منتشر کرده است و روز معلم را به تمام معلم‌های سرزمین‌اش تبریک گفته است

نام:
ایمیل:
* نظر: