اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 28 May 2022
زشک متخصص بيماري هاي داخلي بيمارستان فوق تخصصي ولي عصر(عج)انتظامي به سوالات رايج درباره بيماري نوپديد "آبله ميمون" پاسخ داد.
آبله به گزارش عصرپرس، سرهنگ دکتر"حميد جليلوند" در معرفي بيماري"آبله ميمون" گفت: آبله ميمون به واسطه ويروس آبله ميمون از اعضاي خانواده ويروس هاي آبله ايجاد مي شود.

وي ادامه داد: بر اساس آخرين يافته هاي سازمان بهداشت جهاني، احتمال انتقال ويروس آبله ميمون از فردي به فرد ديگر بسيار محدود برآورد مي شود و احتمال بروز اپيدمي اين بيماري همانند آنچه که در بيماري کرونا شاهد بوديم بعيد به نظر مي رسد.

 راه هاي انتقال

اين پزشک متخصص بيماري هاي داخلي در خصوص راه هاي انتقال بيماري آبله ميمون به انسان گفت: يکي از راه هاي سرايت ويروس آبله ميمون، ترشحات دستگاه تنفسي و التهابات پوستي بيماراست و خطر ابتلا از اين طريق بيشتر متوجه کادر درماني و نزديکان بيمار است.

جليلوند رابطه جنسي و تماس با حيوانات آلوده به ويروس، گاز گرفته شدن توسط حيوان بيمار و خوردن گوشت آلوده را از ديگر راه هاي انتقال بيماري آبله ميمون در انسان ها ذکر کرد.

علائم بيماري

اين پزشک متخصص بيماري هاي داخلي در معرفي علائم بيماري آبله ميمون اظهار کرد : اين بيماري با علائم تب، سردرد شديد، درد عضلاني، کمر درد، لرز، احساس ضعف و بي حالي شديد، بثورات پوستي و تورم غدد لنفاوي همراه است و زمان انتقال عفونت تا بروزعلائم بيماري معمولا 7 الي 14 روز و دوره بيماري معمولا تا چند هفته طول مي کشد.

 تفاوت آبله معمولي با آبله ميمون

وي با بيان اين که آبله ميمون ارتباط نزديکي با ويروس عامل آبله دارد، بيان کرد: علائم آبله ميمون معمولا مشابه علائم آبله است و تفاوت اصلي آبله ميمون با آبله معمولي در اين است که آبله ميمون با تورم غدد لنفاوي همراه است در صورتي که در آبله معمولي اين عارضه ايجاد نمي شود.

گروه هاي در معرض خطر

اين پزشک متخصص بيماري هاي داخلي، کودکان و زنان باردار را از گروه هاي آسيب پذيرتر در برابر بيماري آبله ميمون عنوان کرد و افزود: با وجود قدرت سرايت و کشندگي کم تر اين بيماري نسبت به آبله، پيامدهاي ابتلا به اين بيماري براي کودکان و زنان باردار خطرناک تر از ساير گروه ها است.

اثربخشي واکسن آبله در آبله ميمون

جليلوند با اشاره به اين که ويروس آبله ميمون ارتباط نزديکي با ويروس آبله دارد، اظهار کرد: واکسن آبله در آبله ميمون نيز موثر است و ميزان اثربخش آن تا 85 درصد گزارش شده است.

منبع: پایگاه خبری پلیس
برچسب ها
آبله میمونی
نام:
ایمیل:
* نظر: