اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 27 May 2022
وزیر بهداشت مطرح کرد:
وزیر بهداشت با تاکید براینکه ما با استعدادهای خود باید مدیریت خوبی داشته باشیم ، گفت: در حال حاضر سایر کشورها تشنه صادرات ما هستند اما باید در ابتدا نیاز کشور خود را تامین کنیم.
نیاز سایر کشورها به تولید کالای ایرانیبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۶ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران هلث اظهار کرد: کشور ما دارای هویت و تاریخ است و مهم‌ترین موضوع در دنیا هویت و تاریخ است و تاریخ نشان‌گر حرکت ملت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما تاریخ بسیار قوی داریم و بعد از انقلاب باتوجه به استقلال پیدا کردن هویتمان، توانستیم توانمندی‌هایمان را نشان دهیم گفت: شاید خودمان در داخل کشور خیلی خودمان را نشناسیم، اما در منطقه بزرگترین قدرت سلامت را داریم و باید قدرت خود را بشناسیم و در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در قدرت نیروی انسانی است.

وزیر بهداشت افزود: ما بسیاری از مولفه‌های قدرت را در کشور داریم و در جریان کرونا خود را ثابت کردیم. امروز قدرت خود را توانسته‌ایم با عمل یه دنیا نشان دهیم که در who قدرت خود را توانستیم به نمایش بگذاریم.

عین‌اللهی ادامه داد: دارو و تجهیزات تحریم است و ما با این همه موانع توانستیم موفق عمل کنیم و با همکاری مردم از این بحران عبور کردیم و بسیاری از کشورها به قدرت جمهوری اسلامی اذعان دارند.

وی با بیان اینکه باید قدرت و هویت خود را بشناسیم گفت: بسیاری از کشورها از ما در خواست دارو کرده‌اند و بنا داریم روابط بین‌الملل را فعال کنیم و در حال حاضر در زمینه روابط بین الملل ضعف داریم اما باید روابط خود را تقویت کنیم.

ما با قدرت در فضای بین‌الملل حاضر خواهیم شد

وزیر بهداشت بیان کرد: ما با قدرت در فضای بین‌الملل حاضر خواهیم شد و سایر کشورها نمی‌دانند که چه چیزی تولید می‌کنیم و باید در زمینه بین الملل قوی‌ تر عمل کنیم و سفارتخانه‌های ما به صورت گسترده‌تر بازاریابی کنند.

عین‌اللهی، گفت: ۴ میلیون دز واکسن را به ونزوئلا صادر کرده‌ایم و باید بتوانیم تولیدات خود را به سایر کشورها صادر کنیم. نباید در جامعه پزشکی هدف مادیات داشنه باشیمچرا که کار کادر درمان برای رضای خدا است و فی‌سبیل الله انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مثال بیت رشته‌ای بسیار مناسب است، گفت: انتظار داریم کیفیت کار بالا رود و در زمینه کیفیت کوتاهی نخواهیم کرد همچنین در زمینه سرمایه و نیروی انسانی باید کار کنیم و بتوانیم جذب سرمایه کنیم.

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت از تولید کنندگان تولید حمایت خواهد کرد، اما از جنس بی کیفیت حمایت نخواهیم کرد و دانشگاه‌های ما در خدمت تولیدکنندگان است تا در زمینه دانش بنیان تسهیل گری شود و ما نیاز به دانش بنیان کاذب نداریم.

عین‌اللهی بیان کرد: ما با استعدادهای خود باید مدیریت خوبی داشته باشیم و در حال حاضر سایر کشورها تشنه صادرات ما هستند و باید در ابتدا نیاز کشور خود را تامین کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: