اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 27 May 2022
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در اجلاس سالانه بهداشت جهانی از تبعیض‌های بهداشتی در جهان انتقاد کرد و از واکسن ایرانی کرونا در مسیر تایید WHO خبر داد.
انتقاد وزیر بهداشت ایران از تبعیض‌های بهداشتی در جهانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، اعضای هیات ایرانی شرکت کننده در هفتاد و پنجمین اجلاس سالانه بهداشت جهانی، چهارمین روز حضورشان در ژنو را نیز پرکار در کمیته های تخصصی گذراندند.

وزیر بهداشت کشورمان سخنرانی اش را در سالن اصلی مجمع با انتقاد از تبعیض های بهداشتی موجود در جهان شروع کرد و اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون نتوانسته این بی عدالتی ها را رفع کند.

عین اللهی همچنین در دیدار با المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی به جزئیات این بی عدالتی ها و تبعیض ها پرداخت و گفت: به عنوان مثال سیستم کواکس در قبال پول دریافتی نتوانست در شرایط سخت کرونا به همه تعهدات خود به موقع عمل کند.

وزیر بهداشت از مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خواست هر چه سریعتر مراحل قانونی تایید واکسن های ایرانی کرونا طی شود.

عین‌اللهی همچنین در آخرین روز حضورش در ژنو با همتایان خود از جمهوری آذربایجان، پاکستان و لبنان دیدار کرد و از آمادگی ایران برای همکاری های مشترک بهداشتی و درمانی و در اختیار گذاشتن تجربیات مقابله با همه گیری کرونا خبر داد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: