اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 01 May 2017
ربیعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت یازدهم دو میلیون شغل ایجاد شده است، اظهار کرد: در این دولت ۱۶ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای تثبیت شغل هزینه شده است.
۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت برای تثبیت شغل هزینه شد

سرویس اقتصادی عصرپرس: علی ربیعی  وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور رییس جمهوردر حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: دولت با وجود همه مخالفت‌ها شعارهای خود را تحقق بخشید. اما متأسفانه عده‌ای تهمت‌ها و دروغ‌هایی را نثار دولت کردند.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تمام اهتمامش را برای بهبود عقلانی شرایط اقشار پایین جامعه قرار داده است. در همین زمینه نیز در چهار سال حضور دولت دو میلیون شغل در کشور ایجاد شد.

ربیعی با بیان اینکه تا امروز دولت برای تثبیت شغل ۱۶ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، به اقدامات انجام شده در دولت برای بهبود وضعیت کارگران اشاره کرد و گفت: زندگی کارگران و بازنشستگان در شرایط مناسبی قرار ندارد، با این وجود دولت در کنار آنها تلاش کرده است که طی چهار سال فعالیت خود به نحوی شرایط را ترمیم کند که متوسط دریافتی آنها نسبت به متوسط نرخ تورم افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وزیر کار با تأکید بر اینکه دولت دروغی به کارگران نگفت و به جیب آنها پولی واریز نکرد تا پنج برابر آن را برداشت کند، اظهار کرد: امروز کارگران صاحب دفترچه بیمه شده‌اند و همچنین ارزش دفترچه بیمه روستاییان نیز ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های پیش روی دولت، در زمینه کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که در سال جاری مسکن کارگران و بازنشستگان تحقق یابد. همچنین در سال ۹۶ به دنبال آن هستیم که کارگران غیررسمی و افراد فاقد دفترچه بیمه را صاحب دفترچه بیمه کنیم.

ربیعی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دولت این است که تعداد مجروحان حوادث کار را به روزی کمتر از یک نفر برساند.

وزیر کار در پایان تأکید کرد: دولت و وزارت کار همه توان خود را برای بهتر کردن ایرانیان به ویژه کارگران و بازنشستگان به کار خواهد گرفت./
۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت برای تثبیت شغل هزینه شد
نام:
ایمیل:
* نظر: