اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 23 May 2022
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: ریزش بخش هایی از ساختمان ۱۰ طبقه تجاری متروپل در خیابان امیری آبادان تاکنون هفت کشته و 29 زخمی برجا گذاشته است.
افزایش شمار کشته و زخمی های حادثه ریزش متروپلبه گزارش عصرپرس، سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد کشته‌ها به هفت نفر افزایش یافت گفت: تا این لحظه 29 مجروح از زیر آوار خارج شدند.  

عملیات آوار برداری ساختمان متروپل آبادان با دو تیم از سگ‌های زنده یاب، یک بالگرد، ۷ خودروی امداد و نجات در حال انجام است.

مجتبی خالدی افزود: اما شمار کشته شدگان با توجه به مسدود شدن ساختمان های اطراف و یا ریزش آوار برج بر روی تعدادی از عابران و خودروهای حاضر در محل همچنان وجود دارد.

ریزش بخشی از برج ۱۰ طبقه اداری تجاری آبادان، موسوم به متروپل ظهر امروز سبب مسدود شدن پرتردد‌ترین خیابان آبادان و احتمال محبوس شدن اشخاص در ساختمان‌های مجاور شده است.  

۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امداد رسانی در محل حادثه مستقر بوده و در حال امدادرسانی به مصدومان این حادثه هستند.

۱۵:۳۵ دستور قضائی بررسی حادثه ریزش ساختمان آبادان صادر شد

در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه را صادر کرد.

علی دهقانی افزود: ظهر امروز ساختمان چندطبقه در دست احداث در آبادان ریزش کرد که بلافاصله رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی برای رسیدگی به موضوع صادر شد.

وی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

۱۶:۲۵ ۵ کشته و ۲۷ مصدوم تاکنون

فرماندار آبادان گفت: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان تخریب شده است.

اعزام تیم‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ اهواز به آبادان 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تیم امدادی اورژانس ۱۱۵ اهواز برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ریزش بخش از ساختمان متروپل به آبادان اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی این دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فرهنگ کره بندی با اشاره به ریزش بخشی از یک واحد ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان، از آماده‌باش اورژانس اهواز برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه خبر داد.

 وی با اشاره به اعزام تیم ارزیاب به محل حاثه، افزود: ۲۰ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

همچنین کلیه ماموران ستادی اورژانس اهواز نیز به آبادان اعزام شده‌اند.

احتمال افزایش شمار تلفات ریزش بخش‌هایی از برج متروپل آبادان که در مرکز این شهر واقع است وجود دارد.

از این رو آمار و اطلاعات این حادثه دائم در حال تغییر است و آخرین اطلاعات بروز رسانی می شود. 

این حادثه حدود ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه امروز دوشنبه ۲ خرداد رخ داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: