اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 21 May 2022
رییس‌جمهور گفت: نمایشگاه کتاب از جلوه‌های معرفی بهترین‎ها و جدیدترین‌ها در حوزه نشر است و می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند.
رییس‌جمهور: نمایشگاه کتاب می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در گفت و گو با یک برنامه رادیویی و در پاسخ به سوال مجری در مورد اینکه چه کنیم تا جوانان بیشتر با کتاب انس بگیرند؟ گفت:خود این نمایشگاه کتاب از جلوه‌های معرفی بهترین‎‌ها و جدیدترین‌ها است و به نظرم یکی از جلوه ها و یکی از رویدادهای مهم فرهنگی است که می‌تواند جوان‌ها را مشتاق به کتاب خواندن کند.

رییس جمهور در ادامه در مورد نقش رسانه‌ها برای ترغیب بیشتر جوانان به سوی کتاب و کتابخوانی نیز گفت: در رسانه‌ها مثلا شما که رادیو جوان هستید، معرفی جدیدترین‌های حوزه نشر خیلی موثر است. همچنین آثار کتابخوانی و آثار کتاب نخواندن را باید تشریح کنید. یعنی تبیین آثار خواندن کتاب و نخواندن کتاب را بگویید. اگر هر دو بخش مثبت و منفی برای مردم و جوان‌ها روشن شود به نظر من در ایجاد شوق در جوان‌ها بسیار موثر است. 

وی تاکید کرد: شما به عنوان رادیو جوان کارها را معرفی کنید. اگر جلوه یک فرد کتابخوان و یک فرد کتاب‌نخوان را خوب برای مردم و جوان ها به تصویر بکشید به نظر من این خودش بهترین مشوق است .

براساس این گزارش، آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور، در ساعات اولیه روز پایانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از این نمایشگاه بازدید کرد و مصاحبه کوتاهی در مورد نقش رسانه ها در ترغیب بیشتر جوانان به کتاب با برنامه جمعمون جَمعه رادیو جوان داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: