اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 19 May 2022
در حاشیه دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر فرهنگ قطر اعلام شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمدید نمایشگاه درحال بررسی است اما با توجه به مزیت مهم نمایشگاه یعنی برگزاری همزمان بخش مجازی با بخش حضوری، احتمال دارد ایام برگزاری نمایشگاه مجازی تمدید شود. چرا که تمدید نمایشگاه حضوری دستگاه‌‌های مختلفی را درگیر این مسئله می‌کند. هنوز درباره این موضوع تصمیم‌گیری انجام نهایی نشده است.
وزیر ارشاد: احتمال دارد نمایشگاه مجازی تمدید شودبه گزارش عصرپرس از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه حضور همتای قطری خود در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: از دولت قطر برای حضور در نمایشگاه دعوت رسمی کردیم. از آنجایی که با قطر ارتباطات بسیار خوبی داریم، امیر قطر در ایران حضور یافت. پیش از این نیز رئیس جمهور ما سفری به قطر داشت. در قطر تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان دو کشور امضا کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم افزود: قرار است همکاری بسیار خوبی میان دو کشور صورت بگیرد و پیگیر کارهای آن هستیم. سفر وزیر فرهنگ قطر به ایران نیز مقدمه‌ای برای اجرای این تفاهم نامه بود. انشاءالله من نیز در آینده نزدیک به قطر خواهم رفت. در آنجا برنامه‌های برای همکاری با کشور قطر داریم. همچنین درحال یک همکاری فرهنگی_ رسانه‌ای برای جام جم جهانی فوتبال با کشور قطر هستیم.

وی ادامه داد: دولت قطر خواهان این است که کشور ما در مسائل برگزاری جام جهانی قطر کمک کند چرا که فرصت بسیار مغتنم و مهمی است و قرار است در یک بازه زمانی کوتاه، چند میلیون نفر وارد قطر شوند. ما نیز تلاش می‌کنیم این کار را در منطقه پشتیبانی کنیم. بهترین روابط را امروز با قطر داریم و می‌خواهیم این روابط را به حوزه‌های فرهنگی_ رسانه‌ای تسری دهیم. بسیاری از هنرمندان ما، اهالی خط، نقاشان ، تصویرگران و هنرمندان عرصه موسیقی در قطر رفت و آمد دارند.

اسماعیلی عنوان کرد: وزیر قطر نیز برای حضور هنرمندان ما و روابط فرهنگی اظهار علاقه‌مندی کرد. امیدوارم اتفاقات خوبی در این خصوص به وقوع بپیوندد. البته با سایر کشورهای دیگر منطقه، همین روابط فرهنگی را درحال پیگیری هستیم و هفته گذشته لبنان مهمان ما بود، امروز قطر و در روزهای آینده چند تن دیگر از وزرای فرهنگ سایر کشورهای منطقه مهمان ما در تهران خواهند بود. 

وی تصریح کرد: برنامه ما این است که حوزه دیپلماسی فرهنگی را در راستای سیاست کلان دولت که موضوع آن ارتباط با کشورهای همسایه است؛ گسترش دهیم.

وی درباره تمدید نمایشگاه کتاب عنوان کرد: این موضوع درحال بررسی است تا تصمیم گرفته شود اما با توجه به مزیت مهم نمایشگاه یعنی برگزاری همزمان بخش مجازی با بخش حضوری، احتمال دارد برگزاری نمایشگاه مجازی تمدید شود چرا که تمدید نمایشگاه حضوری دستگاه‌‌های مختلفی را درگیر این مسئله می‌کند. هنوز درباره این موضوع تصمیم‌گیری انجام نهایی نشده است.

سی‌و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت ماه در دو بخش حضوری و مجازی درحال برگزاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: