اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 30 April 2017
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: یک واحد سیلوي ذخیره گندم در دشت عباس شهرستان دهلران با ظرفیت ۲۳ هزار تن افتتاح شد.
افتتاح سیلو ۲۳ هزار تنی ذخیره گندم در دهلران
سرویس اقتصادی عصرپرس: سهراب پسندیده مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این واحد صنعتی با مساحت  ۲۰ هزار متر مربع و با زیر بنا ۱۲۰۰ متر مربع احداث و ظرفیت ذخیره سازي ۲۳ هزار تن  به بهره برداری رسید.

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام،  پسندیده در ادامه عنوان کرد: جهت احداث این طرح مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی و بیش از ۳۰ میلیارد ریال سرمایه شخصی متقاضی هزینه شده است و براي تعداد ۱۱ نفر به صورت مستقیم و تعداد حدود ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیر صنایع کشاورزی خاطر نشان کرد:  با همدلی مسئولان استانی و تلاش مجري طرح، این پروژه که مصداق عملی اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است، کمتر از چهار ماه احداث شد.

پسندیده در ادامه گفت: هر ساله به علت اینکه گندم در فضاي باز خریداري و نگهداي می شود خسارتی از طریق پرندگان و جوندگان و همچنین شرایط اقلیمی به محصول خریداري شده وارد می شود که با احداث این سیلو و واحدهاي مشابه این خسارت به حداقل ممکن کاهش می یابد و تاثیر بسیار مهمی در تولید گندم این کالاي استراتژیک و حیاتی دارد.

پسندیده در پایان اضافه کرد: به علت استفاده از تکنولوژي روز دنیا در این واحد صنعتی ، هر ساعت ۲۴۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان جذب و باعث سهولت کار براي کشاورزان و کامیون دارن شده از صفوف کاذب جلوگیري می شود./
افتتاح سیلو ۲۳ هزار تنی ذخیره گندم در دهلران
نام:
ایمیل:
* نظر: