اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 30 April 2017
پروژهای با رویکرد اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل آبفای هرمزگان در این رابطه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های فاضلاب به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعهٔ شهرها، تصریح کرد: خوشبختانه در سایه تلاش دولت تدبیر و امید، اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای استان هرمزگان با رشد 15 درصدی شتاب بیشتری گرفته است.
بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب رودان هرمزگان

سرویس اقتصادی عصرپرس: زیبا سازی شهر بندرعباس و بالا بردن سطح بهداشت عمومی و کاهش هزینه های بهداشتی درمانی هم چنین کاهش آلودگی خلیج فارس و حفظ محیط زیست آبزیان، جلوگیری از اتلاف بیهوده آب و منابع آبی با توجه به اقلیم خشک منطقه و استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب در مصارف کشاورزی و صنعتی و فضای سبز از جمله اهداف طرح های فاضلاب است. البته اجرای طرح فاضلاب به لحاظ اجتماعی (زیرسازی شهر و توسعه صنعت گردشگری و توریسم)، اقتصادی نیز از اهمیت و ضرورت قابل توجهی برخوردار است.
 
به گزارش عصرپرس از پاون، مدیرعامل آبفای هرمزگان در این رابطه با تاکید بر ضرورت اجرای طرحهای فاضلاب به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعهٔ شهرها، تصریح کرد: خوشبختانه در سایه تلاش دولت تدبیر و امید، اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای استان هرمزگان با رشد 15 درصدی شتاب بیشتری گرفته است.

 امین قصمی افزود: در حال حاضر بیش از 49 درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مندند و در شهر بندرعباس نیز شاهد افزایش جمعیت برخوردار از خدمات جمع آوری فاضلاب از 59.6 درصد در سال 92 به 83 درصد در سال 96، بوده ایم. همچنین ۱۰۰ درصدی جمعیت شهرهای ابوموسی و هرمز و ۲۰ درصد جمعیت شهر درگهان در شهرستان قشم نیز از این خدمات بهره مند هستند.

وی در خصوص اجرای طرح فاضلاب بندرعباس اظهار داشت: این طرح برای جمعیت 76 هزار نفر پیش بینی شده و مجموع طول لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب حدود 851 کیلومتر است که تاکتون 755 کیلومتر آن با پیشرفتی معادل 89 درصد اجرا شده و 83 درصد جمعیت بندرعباس را تحت پوشش قرار داده است.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس دارای دو مدول با ظرفیت کلی 144 هزار مترمکعب در شبانه روز و فرایند تصفیه در آن به روش لجن فعال بوده که مدول اول با ظرفیت 72 هزار مترمکعب در شبانه روز بوده که هم اکنون با پیشرفت 95 درصد احداث و به بهره برداری رسیده و جمعیتی معادل 320 هزار نفر را تحت پوشش قرار میدهد.

به گفته این مقام مسئول؛ مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس با ظرفیت 72 هزار مترمکعب در شبانه روز که جمعیتی معادل 443 هزار نفر پیش بینی شده و در حال حاضر در مرحله مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه؛ پیشرفت فیزیکی مجموع طرح فاضلاب بندرعباس 71.15 درصد است، افزود: اعتبار هزینه شده اجرای طرح فاضلاب تا پایان سال 95، یک هزار و 826 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت احداث مدول دوم تصفیه خانه و تکمیل شبکه فاضلاب باقی مانده، 4 هزار و 713 میلیارد ریال است.

وی ادامه میدهد: همچنین این شرکت به منظور تکمیل اجرای طرح فاضلاب و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس، از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و انعقاد قرارداد بیع متقابل به مبلغ 2500 میلیارد ریال نسبت به واگذاری پساب اقدام کرده است.
 
پروژهای با رویکرد اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان در ادامه با اشاره به برنامه های این شرکت در بخش اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک تدبیر و برنامه بلند مدت بویژه در دولت یازدهم به صورت جدی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا از مجموع شش پروژه، دو پروژه آن مربوط به بخش فاضلاب (شامل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای میناب و رودان) است که منابع مالی پروژه تصفیه خانه فاضلاب رودان از محل اعتبارات اسناد خزانه و اوراق مشارکت پیش بینی شده و تا پایان شش ماهه امسال به بهره برداری برسد. همچنین پیشبینی میشود در صورت تأمین اعتبار پروژه تصفیه خانه فاضلاب میناب نیز تا پایان سال 97 وارد مدار بهره برداری شود.

وی در خصوص جزییات پروژه تصفیه خانه فاضلاب رودان، گفت: این تصفیه خانه دارای دو مدول با ظرفیت کلی 10887 مترمکعب در شبانه روز است که مدول اول با ظرفیت 7258 مترمکعب در شبانه روز، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین مدول دوم آن نیز با ظرفیت 3629 مترمکعب در شبانه روز در مرحله بعد به اجرا درمی آید.

وی با اشاره به اینکه؛ پیشرفت فیزیکی کل طرح فاضلاب رودان،44 درصد است، گفت: اعتبار هزینه شده اجرای طرح فاضلاب تا پایان سال 95، 188 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل شبکه جمع آوری این طرح 780 میلیارد ریال است/.



بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب رودان هرمزگان


نام:
ایمیل:
* نظر: