اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 12 May 2022
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، از وارد مدار شدن واحد شماره ۴ بخار این نیروگاه با توان ۳۲۰ مگاوات، پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای خبر داد.
واحد شماره ۴ نیروگاه بندرعباس وارد مدار تولید شدبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو ، "حسین سلیمی" عنوان کرد: این واحد که به دلیل تعمیرات دوره‌ای و آمادگی برای پیک تابستان از مدار خارج شده بود، پس از تعمیرات فشرده و شبانه روزی 10روزه، مجددا به مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در این برنامه عملیاتی، سنگ زنی و جوشکاری هیترفشارقوی شماره A5 و  B5، جوشکاری و ترمیم بدنه دی اریتور، دمونتاژ چرخ، زنجیر و فرم‌های تراولینگ و گیربکس بانداسکرین شماره7و8، جوشکاری و ترمیم محل یاتاقان‌های روی شفت، تعویض قرقره‌های تفلونی زنجیر به تعداد 160 عدد، تعویض توری‌های آسیب‌دیده برخی از فرمها و مونتاژ آن‌ها، جوشکاری و ترمیم گریل‌های زیر بسکت سرد و تعویض بسکت‌های سرد، میانی و گرم لانگستروم شماره یک و مقاوم‌سازی بدنه لانگستروم شماره 2، تعویض و مونتاژ لوله‌های واتروال سایدوال مربوط به گوشه مشعل‌های C انجام شد.

سلیمی با اشاره به تعمیرات 10روزه این واحد خاطرنشان کرد: تعویض لوله‌های گاز، دیفیوزرهای هوای گاز اصلی، تعویض لوله فایبرگلاس خروجی کولر آب خنک‌کن، ترمیم و بازسازی سطح آب‌بندی درین والو هیترهای فشارقوی، مونتاژ و جوشکاری والوهای هدردرین‌ها به کندانسور، و تعویض والوهای درین سوپرهیت اولی و دومی، هدر کندانسور به علت نشتی داخلی در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

این گزارش حاکی است، با به مدار آمدن واحد ۴  بخار نیروگاه بندرعباس و رفع موانع یادشده تمامی واحدهای این نیروگاه در مدار تولید قرار گرفتند.

نیروگاه بندرعباس با دارا بودن چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می‌کند.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: