اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 27 April 2022
مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با تشریح فعالیت‌ها و خدمات مراکز ایثار به جامعه ایثارگری از تکمیل فازهای مختلف این مراکز تا سال 1402 خبر داد.
مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران تا پایان ۱۴۰۲ تکمیل می‌شودبه گزارش عصرپرس به نقل از«ایثار»، حجت‌الله امانی، مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار روز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌های این موسسه پرداخت و با اشاره به رویکردهای موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: خوشبختانه با توجه اجرای برنامه‌های مختلف در موسسه وارد عرصه‌های جدیدتری در نوع خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری شده‌ایم.
 
مراکز ایثار در 29 استان در نظر گرفته شده است

وی افزود: در دوره‌های قبل اقدامات خاص برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفته نشده بود و به نوعی در قالب اجاره یا در کنار اقداماتی که بنیاد انجام می‌داد خدمات در اختیار ایثارگران قرار می‌گرفت که آن هم به تبع تخصصی بودن برخی از فعالیت‌ها بود. تمام دغدغه موسسه ایثار از سال 1400 برطرف کردن مشکلات ایثارگران است و در همین راستا پروژه‌های مراکز ایثار در 29 استان به طور خاص فعال است و در حال ظرفیت‌سازی هستیم و اقدام مهمی که بنیاد از طرف دولت دنبال می‌کند تکمیل پروژه‌های تعریف شده است.
 
تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توابخشی ایثار تا سال 1402

نائب رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: مراکز ایثار در راستای پیشبرد اهداف و وظایف ذاتی در سه حوزه اصلی «فرهنگی، ورزشی»، «درمانی و توانبخشی» و «اقامتی» خدمت‌رسانی می‌کنند. 12 مرکز تکمیل شده و تلاش می‌کنیم تا سال 1402 تمام پروژه‌ها در سطح کشور کامل شود.
 
ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز ایثار

وی ضمن اشاره به مشکلات و هزینه دندان‌پزشکی ایثارگران گفت: در بیمه درمان تکمیلی ایثارگران پوشش دندانپزشکی در نظر گرفته نشده است و برای حل این مشکل در نظر داریم از ظرفیت‌های شرکت متد در مراکز ایثار بهره‌برداری کنیم. در حال حاضر دو یا سه مرکز در کشور خدمات دندانپزشکی را به صورت تخصصی ارائه می‌دهند که امیدواریم ارائه این خدمات به همه مراکز ایثار گسترش یابد و البته تعرفه‌های آن براساس تعرفه‌های مصوب بیمه با اعمال تخفیفات لازم تعیین خواهد شد.
 
ارائه خدمات فرهنگی و اقامتی به ایثارگران

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اقامتی به ایثارگران اظهار کرد: خدمات موسسه در قالب خرید خدمت با هماهنگی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد ارائه می‌شود و به این ترتیب برنامه‌های اردویی به صورت تجمعی و گروهی تعریف می‌شود و هزینه‌های آن توسط بنیاد تأمین شده و خدمات با هماهنگی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود.

امانی افزود: بخش دوم استفاده ایثارگران از مراکز ایثارگران به صورت انفرادی است که در این ارائه خدمت نیز تخفیفات مناسبی لحاظ می‌شود و طرح‌هایی مانند «طرح محسنین» به جهت حضور جانبازان نخاعی در این مراکز اجرایی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث خدمت‌رسانی به ایثارگران باید با افتخار انجام گیرد و امروز وظیفه ما در قبال این همه مجاهدت و ایثارگری بسیار سنگین است و باید با تمام وجود برای خدمات‌رسانی و تکریم ایثارگران تلاش کنیم زیرا که آسایش و امنیت امروز را مدیون این عزیزان هستیم. ما باید حداقل امکانات اولیه آنان را فراهم کنیم هرچند که زحمات آنها جبران نمی‌شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در پایان این نشست گفت: تمام مسئولان و دستگاه‌های مختلف برای حمایت از ایثارگران فداکار باید تلاش کنند زیرا شجاعت و ازخودگذشتی ایثارگران برای همه بوده است و از بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف انتظار می‌رود در روند ساخت و تجهیز مراکز ایثار در سراسر کشور با تمام توان تلاش و همکاری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: