اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 25 April 2022
در نتیجه دستور و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه انجام شد؛
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از تصویب انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد مقدس خبر داد.
به گزارش عصرپرس از مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه، بهمن ماه سال گذشته بود که رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان خراسانانتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد به خارج از شهر رضوی در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش به خارج شهر به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ماموریت داد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از سفر به خراسان رضوی بر حل و فصل این موضوع تاکید و در این رابطه دستوراتی را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان درباره موضوع انتقال پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، بیان کرد: این موضوع مربوط به ۱۴ سال قبل است که قرار بر این بود تا برای تسهیل رفت و آمد شهروندان در خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، اقداماتی برای بازگشایی این معابر صورت گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته توافقاتی بین مسئولان امر انجام شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان‌های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند. همچنین هیچ تخریب اراضی و جاده سازی در این محل صورت نگرفت.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: بر اساس حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ماموریت داد تا این مشکل را که بین ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد پیش آمده است، به صورت مسالمت آمیز حل کند.

وی افزود: پس از چندین جلسه مذاکرات مقدماتی که کارشناسان ما در مشهد مقدس با مسئولان مربوطه انجام دادند، اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به همراه امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهر مشهد مقدس، جلسه‌ای را با شهردار، رئیس شورای شهر و نماینده سازمان مسکن و شهرسازی مشهد برگزار کردیم و توافقات اولیه برای حل مسئله انجام شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: تمام موارد و نتایج جلسات به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد که این کمیسیون امروز نقشه‌های مربوطه را تایید کرد تا مراتب اداری در استان خراسان رضوی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر نکته مهم دریافت تاییدیه شورای عالی نظارت وزارت راه و شهرسازی است که ظرف یک ماه آینده این اقدام نیز انجام خواهد شد تا این مسیر که برای استفاده و تسهیل در عبور و مرور شهروندان است، بازگشایی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: