اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 21 April 2022
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاکید رییس جمهوری در مورد فرع بودن توسعه بر محیط زیست گفت: در دولت سیزدهم کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون مجوز محیط زیست به زمین نخواهد خورد و اعضای دولت این مسئله را پذیرفته‌اند.
کلنگ هیچ پروژه‌ای در دولت سیزدهم بدون مجوز محیط زیست به زمین نخواهد خوردبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در کارگاه آموزشی مدیریت ارتباطات تخصصی در زیست بوم ایران با بیان این که جهاد تبیین موضوعی است که طی ماه‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: کارگروه جهاد تبیین در سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شده و مبتنی بر چهار مولفه اصل پنجاهم قانون اساسی، بیانه گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین سند تحول دولت مردمی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست است.  

معاون رییس جمهور اظهار داشت: در دولت سیزدهم گام های بلندی برداشته شده است. در مباحث اقتصادی و در سطوح بین المللی اتفاقات خوبی شکل گرفته است و کارشناسان روابط عمومی مکلف هستند به موقع و با شفافیت اطلاع رسانی کنند.  

سلاجقه با اشاره به تاکید رییس جمهور در جلسه هیات دولت به دو رکن «خدا و قانون» در مسائل محیط زیست، گفت: سخنان رییس جمهور برای من پشتوانه محکمی محسوب می شود و در اجرای سیاست های محیط زیست در دولت تحت فشار نیستم. خوشبختانه رویکرد کاملاً فوق العاده ای برای محیط زیست کشور حاکم است و می توانیم با استفاده از این ظرفیت فضای محیط زیست را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر این که ضوابط و دستور العمل های محیط زیست را باید مبتنی بر تکنولوژی روز بازبینی و چاره اندیشی کنیم، گفت: در بحث اطلاع رسانی از فناوری های روز استفاده می شود و در تلاش هستیم اولین نشست را با شرکت های دانش بنیان برگزار کنیم و رویکردهای سازمان را مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری هدایت و حاشیه ها را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.  

سلاجقه به تعامل با تشکل های مردمی تاکید کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به تعامل با تشکل های مردمی و نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد نیاز جدی دارد و شعار عملکردی این سازمان در سال جاری «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» توسط شورای راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است.  

وی افزود: ما مسئولان وظایفی داریم، وظیفه مسئولان محیط زیست در جایگاه مدیریتی تبیین واقعیت های محیط زیست برای دولتمردان است. بارها رییس جمهور تاکید کرده است توسعه فرع بر محیط زیست است و مکلفیم مسائل محیط زیست را برای مردم و رسانه ها  شفاف سازی کنیم.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی های سازمان و نقش رسانه‌ها، گفت: روابط عمومی های سازمان حفاظت محیط زیست در خط مقدم تبیین سند تحول دولت مردمی قرار دارند. رسانه های نوشتاری، دیداری، شنیداری و نیز شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی نقش پر رنگ و بی بدیل در دنیای امروز دارند و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست در تمامی سطوح سازمان طلایه‌داران خط مقدم حفاظت از محیط زیست کشور محسوب می شوند.  

سلاجقه مسئولیت کارشناسان روابط عمومی را خطیر دانست و افزود: روابط عمومی ها در ستاد و استان ها در زمینه تحقق رسالت سازمان، روایتگری صادقانه از برنامه ها و اقدام های دولت مردمی و ایجاد جریان رسانه ای صحیح و شفاف در پاسخگویی به موقع و احراز مرجعیت رسانه ای در محیط زیست کشور اقدامی شایسته و در آگاهی سازی به موقع و اثرگذار، اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان این که روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با پیکره مردم در ارتباط است، گفت: امروز مردم مخاطرات زیست محیطی را خیلی بهتر از من و شما درک می کنند و از این رو نباید تبیین کننده مشکلات محیط زیست باشیم بلکه باید حلال مشکلات باشیم. پدیده های محیط زیستی در رفتارهای جامعه اثرگذار بوده و موجب ارتقای فرهنگ زیست محیطی در میان مردم شده است و برای حفاظت از محیط زیست تلاش مضاعف دارند.

سلاجقه گفت: روابط عمومی هنری پیچیده است که باید در تولید محتوا و در انتقال آن مخاطب شناسی کند و فعالیت در روابط عمومی هوش و ذکاوت را می طلبد تا بتواند مسائل مختلف محیط زیست را ارزیابی کند. مدیران کل امور محیط زیست استان ها مکلف هستند از اقدام های روابط عمومی استان ها حمایت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: