اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 24 April 2017
آمارها از افزایش مشاركت زنان برای ورود به این عرصه حكایت دارد به طوری كه فقط در تهران 523 زن برای ورود به این پارلمان تصمیم‌گیری شهری ثبت‌نام کرده اند که نام برخی از زنان نام‌آشنا در متن خبر آمده است.
سهم زنان در انتخابات شورای شهر پنجم تهران

سرویس جامعه عصرپرس: در بین اسامی تایید صلاحیت ‌شده، اعضایی با تخصص‌ها و گروه‌بندی‌های مشترك دیده می‌شنود؛ یكی از این گروه‌ها، زنان هستند. توجه به حضور زنان در مجلس شورای اسلامی از آنجا اهمیت دارد كه شورای شهر پایتخت ۴ دوره را پشت سر گذاشته و در هر دوره تنها ۳ کرسی سهم زنان شده‌ است.

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری شهر تهران، اما این بار، آمارها از افزایش مشاركت زنان برای ورود به این عرصه حكایت داشتند به طوری كه فقط در تهران 523 زن برای ورود به این پارلمان تصمیم‌گیری شهری ثبت‌نام کردند.

با توجه به رفتار انتخاباتی اخیر در کشورمان که افراد به لیست‌ها رأی می‌دهند، زنان نام‌آشناتر بعد از ثبت‌نام، منتظر تحقق وعده‌های اصلاح‌طلبان به‌ویژه فراکسیون امید مبنی ‌بر اختصاص سهمیه برای زنان بودند تا با قرار گرفتن در میان انبوه نامزدهای مرد، بتوانند طلسم چهار دوره شورای شهر را شکسته و با تعداد بیشتری به رایزنی برای حل مسائل شهری بپردازند.

هرچند در ابتدا برای لیست‌بندی‌ها گفته شد 30 درصد به زنان و 10 درصد به جوانان سهمیه اختصاص داده می‌شود اما درنهایت وعده‎‌ها آن‌طور که باید، محقق نشد و سهمیه هر دو گروه فقط 6 نفر از 21 نامزد شد. بااین‌حال، همین افزایش تعداد زنان در شورای شهر نیز امیدهای تازه‌ای را در دل زنان ایجاد کرده و به افزایش آهسته و پیوسته در شوراهای شهر فکر می‌کنند./


سهم زنان در انتخابات شورای شهر پنجم تهران
نام:
ایمیل:
* نظر: