اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - 16 April 2022
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
معاون رئیس قوه‌قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ضرورت توسعه ادبیات حقوقی و قضایی در حوزه دیجیتال گفت: نیاز به قانون جامع و کامل در حوزه اقتصاد دانش بنیان داریم تا این شرکت‌ها کاملا تحت حمایت قرار گیرند.
قانون جامع و کامل در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیاز داریمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه فناوری اطلاعات، نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان که با حضور ٤٥ شرکت دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد با اشاره به شعار سال مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" بر رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه تاکید کرد.     

وی با اشاره به ضرورت فناورانه شدن بیش از پیش خدمات قضایی اظهارداشت: تحول دیجیتال و فناوری در دستگاه قضایی می‌تواند در کاهش بسیاری از پرونده‌ها موثر واقع شود.

بابایی با تاکید بر اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم تا شاهد افزایش اشتغال باشیم افزود: یک درگاه اینترنتی برای دریافت اعتراضات، انتقادات و پیشنهادات راه اندازی شده است تا حل مسائل شرکت‌های دانش بنیان در اولویت باشد.

ضرورت تشکیل کارگروه های تخصصی
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه های تخصصی با فعالان شرکت‌های دانش بنیان گفت: تولیدکنندگان واقعی و فعالان حوزه کسب و کار می توانند نسبت به ثبت علائم تجاری در مرکز مالکیت معنوی اقدام کنند و شرکت‌های فعال در حوزه دانش بنیان نیز می‌توانند علامت های خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  اظهار امیدواری کرد روز به روز شاهد فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

حمایت از دانش بنیان در دستور کار قرار دارد
 در ادامه ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی گفت: عزم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دوره جدید در زمینه حمایت از این شرکت‌ها و فناوری‌های نوین جدی و غیر قابل بازگشت است.  

وی ادامه داد: زیست بوم نوآوری آغاز حرکتی نوین در استفاده حداکثری از حوزه ثبتی است و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه حل مسائل شرکت های دانش بنیان به جد ورود خواهد کرد و تعامل گسترده‌ای با این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف خواهد داشت.

هاشمی ابراز امیدواری کرد این نشست آغاز حرکتی نوین در بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.

محدودیتی برای ثبت علائم تجاری وجود ندارد
در ادامه سید محمد علی میرطاهری رییس مرکز مالکیت معنوی با اعلام ایجاد مسیر ویژه برای تولیدکنندگان و فعالان حوزه کسب و کار و شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان ضمن بیان اینکه محدودیتی برای ثبت علائم تجاری وجود ندارد افزود: اگر نظارت و کنترلی بر ثبت علایم تجاری نیز وجود داشته باشد از این جهت است که قبلا برخی افراد علائم تجاری را احتکار کرده و این علایم را به خاطر جذابیت های آن ثبت می‌کردند و هدف تولیدی نداشتند.

وی با بیان اینکه امسال اتصال الکترونیکی به وزارت صمت و سازمان غذا و دارو به منظور تسهیل ثبت علایم تجاری  تولیدکنندگان واقعی و فعالان حوزه کسب و کار انجام شده است گفت: این آمادگی در مرکز وجود دارد که پیشخوان مالکیت فکری در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شود.  

رئیس مرکز مالکیت معنوی اضافه کرد: در زمینه تجاری سازی اختراعات ثبت شده نیز پنجره‌ای در مالکیت معنوی برای ارائه اطلاعات مخترع و اختراع ثبت شده وجود دارد که سرمایه گذاران  به آسانی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

میرطاهری افزود : امروز فرایند ثبت علایم تجاری به کمتر از ٢٥ روز رسیده و امیدواریم با همفکری و هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم گام های موثری در جهت تحقق شعار سال برداریم.

رئیس مرکز مالکیت معنوی اظهارداشت : در راستای اجرای دستور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۹صبح تا ۱۴ در جهت تسریع رسیدگی به درخواست های تولیدکنندگان و اعضای شرکت‌های فعال در حوزه دانش بنیان دیدار مردمی داریم و در این رابطه میز خدمت برای مراجعان دانش بنیان نیز در حال راه اندازی است بنابراین حل مسائل شرکت‌های دانش بنیان در اولویت مرکز مالکیت معنوی قرار دارد.

کسب و کارهای نوین در دوران تحریم رشد جدی داشته است
در ادامه حسین اسلامی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه کسب و کارهای نوین در دوران تحریم رشد جدی داشته است اظهار داشت: مدیران باید از فناوری نوین استفاده کرده و به دنبال تکریم افراد در این حرفه باشند.

وی افزود : پیشنهاد من این است که موضوعات دانش بنیان باید به جد پیگیری شود و مرکز نوآوری در این راستا برای نظارت و حل مسائل تشکیل شود.

همچنین حمید محمدی مدیرعامل شرکت دی جی کالا و رییس هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه قوه ‌قضاییه در چند سال اخیر توجه ویژه به این امر داشته است گفت : امروزه باید در راستای احراز هویت شرکت‌های دانش بنیان دقت بسیاری شود تا شاهد سو استفاده در این زمینه نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: