اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
در کنفرانسی که قرار است اواخر آبانماه در تهران برگزار شود مدل جدید قراردادهای نفتی ایران معرفی می شوند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ادامه مذاکرات با کشورهای اتحادیه اروپا برای عرضه گاز با خط لوله یا به صورت محموله‌های ال ان جی به قاره سبز خبر داد و گفت: ایران در نظر دارد تا ٢,٥ سال دیگر نخستین واحد تولید ال ان جی خود را راه‌اندازی کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، رکن الدین جوادی در کنفرانسی در برلین گفت: ایران در نظر دارد از طریق ٥٠ پروژه نفتی جدید که قرار است ماه آینده میلادی در کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی ایران (IPC) در تهران معرفی شوند، روزانه دو میلیون بشکه به تولید نفت خام خود بیفزاید.

وی افزود: با اجرای کامل پروژه‌های در نظر گرفته شده در این بسته پیشنهادی که قرار است در کنفرانس تهران معرفی شوند، انتظار می رود روزانه هفت میلیارد فوت مکعب گاز به تولید گاز طبیعی ایران افزوده شود.

داده های جمع آوری شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد که ایران هم اکنون روزانه دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید می کند، بنابر داده های بررسی آماری سالانه شرکت انگلیسی بی پی ایران دارای بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان و چهارمین ذخایر نفت خام جهان است.

گلدمن ساکس روز پنجشنبه در گزارشی پیش‌بینی کرد ایران برای افزایش تولید نفت خام خود دست کم به ٣٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ظرف پنج سال آینده نیاز دارد که با رشد روزانه حدود ٣٥٠ هزار بشکه ای در روز در سال آینده کلید خواهد خورد.

هنری تار، تحلیلگر گلدمن ساکس گفت: این اتفاق قیمتها را تحت فشار می گذارد و زمان بازگشت ثبات به بازارهای جهانی نفت خام را به تاخیر می اندازد.

به گفته جوادی، بازارهای جهانی نفت خام برای مدت اندکی در حال کاهشی باقی خواهد ماند و دوباره شرایط به حال عادی و طبیعی ادامه می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: از سرمایه گذاران احتمالی خواسته می شود که قراردادهای ٢٠ تا ٢٥ ساله را در نظر گیرند.

هیئت دولت ایران به تازگی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران را تصویب کرده است.

در کنفرانسی که قرار است اواخر آبانماه در تهران برگزار شود مدل جدید قراردادهای نفتی ایران معرفی می شوند؛ ​یک کنفرانس دیگر نیز ماه فوریه سال ٢٠١٦ در لندن برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، قرار است ١٩ تا ٢١ ماه اکتبر ماه (اواخر مهرماه) نیز نخستین کنگره راهبردی بین المللی نفت و گاز در تهران با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران برگزار شود.

جوادی تصریح کرد: مذاکرات ایران با کشورهای اتحادیه اروپا برای عرضه گاز با خط لوله یا به صورت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) ادامه دارد، به طوری که در نظر دارد دو سال و نیم دیگر نخستین واحد تولید ال ان جی خود را با ظرفیت تولید سالانه ١٠ میلیون تن راه اندازی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: