اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - 11 April 2022
صورتجلسه اسناد همکاری‌های مشترک ایران و قطر در ۶ محور طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در جزیره کیش امضا شد.
امضای صورتجلسه همکاری‌های مشترك ایران و قطربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، صورتجلسه اسناد همکاری‌های مشترک ایران و قطر در ۶ محور طی مراسمی با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان و جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در جزیره کیش امضا شد.

رستم قاسمی در این مراسم با تشكر از تلاش‌های وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در این سفر فشرده که نشانه تمایل هر دو کشور برای توسعه همکاری‌ها بود، گفت: ایران و قطر در شرایط مختلفی همواره در کنار هم بوده‌اند.

وی افزود: جام جهانی فوتبال قطر در پیش است و قطر از آنجایی که مساحت بالایی ندارد، اما با شهامت این رویداد بزرگ را مدیریت کرده است.

قاسمی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های لازم را با قطر در جام جهانی خواهد داشت، افزود: چهارده توافق‌نامه در سفر رئیس جمهور كشورمان به قطر امضا و امروز در جلساتی متعدد توافقات مهمی ثبت شد که محور اصلی آن در بخش هوایی است.

همچنین بر اساس این گزارش، جاسم بن سیف السلیطی در دومین روز از سفر به کیش با هیئت همراه و با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد، از پایانه جدید مسافربری فرودگاه بین المللی كیش و روند تكمیل آن بازدید كردند.

در ادامه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشور در نشست مشترک با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر گفت: سفر اخیر هیئت ایرانی به قطر پربار و موضوع جام جهانی بحث محوری بود.

وی از به سرانجام رسیدن توافق‌نامه پروازی بین ایران و قطر و برقراری سفر‌های هوایی در همین سفر خبر داد و اظهار کرد: در یک جلسه ویژه هم به توسعه سفر‌های دریایی می‌پردازیم.

قاسمی استانداران بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و معاونان وزارت راه و شهرسازی را معرفی کرد و اظهار داشت: حضور استان‌های متعدد در این نشست نشان از موقعیت عالی ایران و تلاش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه دارد.

وزیر راه و شهرسازی نسبت به پشتیبانی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کرد و گفت:‌ در خصوص جام جهانی هم به صورت پشتیبانی و تامین مایحتاج غذایی و هم میزبانی از گردشگرانی که قصد بازدید از ایران را دارند، آماده همکاری هستیم؛ به گونه‌ای که بسیاری از مسافران جام جهانی می‌توانند کیش را انتخاب کنند و برای دیدن مسابقات به قطر سفر کنند.

وی با تاکید براینکه در هفته ۳۶ پرواز از قطر به شهر‌های ایران داریم و ۳۶ پرواز هم از ایران به قطر که باید به سطح بالاتری افزایش یابد، خاطرنشان کرد: آسمان ایران آماده استقبال از پرواز‌های خارجی است و حتی بسیاری از استان‌های ما متقاضی برقراری پرواز مستقیم به قطر هستند و باید حجم پرواز‌ها افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امیدواریم در همین سفر شیوه نامه‌های همکاری مشترک هوایی و دریایی بین دو کشور نهایی شود.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر: تشکیل کمیته‌های مشترک برای گسترش همکاری‌های دو کشور

جاسم بن سیف السلیتی، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر نیز با بیان اینکه زمینه‌های همکاری ایران و قطر بسیار گسترده است و کمیته‌های مشترکی برای گسترش همکاری‌ها تشکیل می‌شود، گفت: معتقدیم جام جهانی فقط موضوع قطر نیست و موضوع تمام منطقه است که بدون شک نقش ایران در این بین نقش مهمی است.

وی افزود: توسعه همکاری‌ها در حوزه بندری برای ما بسیار حیاتی است و در این بین بنادر بوشهر، خوزستان و هرمزگان موضوع مهمی برای ما محسوب می‌شوند که باید حجم تعامل بین بنادر ایرانی افزایش یابد.

وزیر حمل و نقل قطر عنوان کرد: فاصله بسیار کم ایران و قطر می‌طلبد تا زمینه‌های همکاری‌های فنی و دریایی بین دو کشور توسعه یابد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: